ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تلاش برای ارایه تسهیلات مالی به شرکت های IT

| سه شنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۸۷، ۱۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس نظام صنفی رایانه ای گفت: حضور در بازارهای بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات ضرورتی استراتژیک به شمار می آید. به همین منظور برای حمایت عملی از شرکتهای داخلی و رسیدن به آمادگی حضور در این بازارها، ایجاد کنسرسیومهای موضوعی و منطقه ای یکی از اولویتهاست.

امیر حسین سعیدی نایینی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: فناوری اطلاعات به عنوان مولد کارآفرینی و ایجاد اشتغال در تمامی جوامع پیشرفته به شدت مورد توجه است و با توجه به پتانسیل های بالای آن دولتها هیچ گریزی به جز استفاده از فرصتهای فراوانی که این صنعت برای آنها به همراه خواهد داشت ندارند از این رو سازمان تلاشهای بسیار زیادی جهت سرمایه گذاری کارآفرینی در حوزه ICT انجام داده است.

وی به بحث تقویت بنیه اعضای سازمان اشاره کرد و افزود: در این راستا با توجه به رکود حاکم بر بازار سازمان در طی رایزنی با متولیان دولتی مربوطه نسبت به درخواست افزایش دوره بازپرداخت تسهیلات مالی که در سنوات گذشته از محل وجوه اداره شده به شرکت ها پرداخت شده بود اقدام کرد و در پی درخواست شرکتها نظام صنفی رایانه ای استان تهران با ارسال سه نامه جداگانه به معاونت پژوهشی وزارت ارتباطات، شورای عالی اطلاع رسانی و صندوق حمایت از تحقیقات صنایع الکترونیک خواستار تمدید دوره باز پرداخت اقساط معوقه شرکتها برای دوره یکساله شد.

سعیدی نایینی گفت: به منظور استفاده از تسهیلات مالی طرح زودبازده اقتصادی در حوزه فناوری اطلاعات مسئولین سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور رایزنی هایی را با وزارت کار و امور اجتماعی، وزارت بازرگانی، سازمان صنایع و معادن استان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و سایر نهادهای متولی در دستور کار خود قراردادند.

رئیس نظام صنفی رایانه ای تاکید کرد: در ادامه این فعالیت ها همزمان با تایید دستورالعمل پیشنهادی سازمان در خصوص پرداخت وام به بنگاه های خصوصی و تعاونی کوچک و متوسط در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بر اساس آیین نامه تسهیلات بنگاه های اقتصادی زودبازده و کارآفرین، بررسی پرونده های درخواست وام شرکت هایی که عضو سازمان نظام صنفی بودند در استان تهران در قالب کارگروه های تخصصی وام صورت پذیرفت و تا کنون بیش از 30 طرح تایید کارشناسی این به کارگروه ها را دریافت کرده اند.

سعیدی افزود: مسئولین سازمان در طی این 2 سال مجدانه پیگیر ایجاد فرصت های سرمایه گذاری کارآفرینی برای صنف فناوری اطلاعات کشور بودند تا شاید بتوانند در این رهگذر مجددا شاهد رونق کسب و کار و توسعه و تعالی کشور در حوزه های مختلف باشیم.

  • ۸۷/۰۱/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">