ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تله‌های سایبری نوروز را بشناسید

| شنبه, ۴ فروردين ۱۳۹۷، ۰۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

مجرم، مجرم است و فضای سایبر و سطح شهر ندارد پس لازم است حواسمان را حسابی جمع کنیم تا طعمه سارقان نشویم.

پلیس فتا با توجه به ایام نوروز و افزایش سفر و رفت و آمد و دید و بازدید برای در امان ماندن اطلاعات و وسایل الکترونیکی شهروندان از گزند سرقت، توصیه هایی دارد:
- در خصوص تجهیزات همراه خود مانند تلفن همراه و تبلت اولاً تجهیزات را از خود جدا نکنید و اجازه دسترسی افراد نامطمئن را ندهید.
- قبل از سفر از برنامه‌های کنترل و مدیریت محتوا از راه دور استفاده و روی تجهیزات‌تان نصب کنید که اگر احیاناً گوشی شما سرقت یا مفقود شد بتوانید اطلاعات را بلاک یا حذف کرده و از دسترس افراد سوء استفاده‌گر خارج کنید.
- در برخی فروشگاه‌های بین راهی مجرمان با استفاده از دستگاه اسکیمر هنگام خرید مشتریان اطلاعات کارت عابر بانک آنها را کپی کرده و بعد از حساب آنها سرقت می‌کنند.
- به مسافران توصیه می‌شود در سفرها حتی‌الامکان کارت را به دست هیچکس ندهند، رمز کارت را به صورت زبانی اعلام نکنند و خودشان تراکنش را انجام دهند و علاوه بر این به سامانه پوزی که قرار است کارت بکشند دقت کنند که آیا این سامانه استاندارد است و از حالت پلمب خارج نشده باشد.
- به تماس‌هایی که از جانب رادیو، اپراتورها، از طریق سایت‌های تبلیغاتی تحت عنوان هدیه نوروزی، شارژ رایگان نوروزی و ... توجه نکنند تا در دام کلاهبرداران نیفتند و وارد سایت‌های فیشینگ نشوند چرا که معمولاً طراحان سایت های فیشینگ با همین ترفندها سایت‌های فیشینگ و درگاه های پرداخت جعلی را در مسیر فعالیت کاربران قرار می‌دهند و از کارت‌های اعتباری آنها سرقت انجام می‌دهند.
- توصیه به مردم این است، اولاً نسبت به این تبلیغات هوشیار باشند و ثانیاً دقت کنند درگاه پرداخت الکترونیک از پروتکل امن https استفاده شده باشد و آدرس آن هم جعلی یا مخدوش شده نباشد.
- معمولاً مسافران در رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها، هتل‌ها و یا مهمانسراها از اینترنت اشتراکی یا وای فای استفاده می‌کنند که باید مراقب باشند که از اینترنت اشتراکی غیر مطمئن استفاده نکنند و هر چیزی که در اسکن کردن وای فای‌ها می بینند به آن کانکت نشوند چرا که ممکن است وای فای‌های غیر امن برای تخلیه اطلاعات گوشی‌هایشان پیش بینی شده باشد و اطلاعات آنها به سرقت برود و یا نفوذی به گوشی آنها صورت گیرد.

  • ۹۷/۰۱/۰۴

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">