ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمامی فعالیت‌IDC ها آزمایشی بوده است

| سه شنبه, ۲ اسفند ۱۳۸۴، ۱۰:۳۷ ق.ظ | ۰ نظر

دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات گفت: تمامی فعالیت‌هایی که تاکنون توسط شرکت‌های دارای مجوز مراکز داده اینترنتی (آی دی سی) انجام شده، به صورت آزمایشی (پایلوت) بوده است.
"عبدالمجید ریاضی" در گفت و گو با خبرنگار حوزه آی تی ایرنا افزود:

حتی یکی از شرکت‌ها که جیدیدا در حال راه اندازی مرکز داده اینترنتی خود است نیز به صورت پایلوت فعالیت دارد.
وی اظهار داشت: تمامی کارهایی که برای اولین بار در کشور آغاز می‌شود، در ابتدا با مشکلاتی مواجه است به همین سبب برای راه اندازی مراکز داده اینترنتی چه در مسیر طراحی، راه‌اندازی، استانداردها، همه باید سعه صدر به خرج دهند، تا این مراکز راه اندازی شود.
وی تاکید کرد: البته ما نباید در اجرای پروژه‌های جدید تاخیر داشته باشیم به دلیل اینکه سرعت تحولات در دنیا بالاست به همین سبب ما هم باید با سرعت تکنولوژی حرکت کنیم.
وی یادآور شد: در راه اندازی مراکز داده اینترنتی مراکز و بخش‌های مرتبط باید مساعدت کنند، هنگامی که از کاربران سوال می‌شوند می‌گویند امکانات، استاندارد و کیفیت خدمات و سرویس دهی این مراکز خوب نیست و خود مراکز نیز از اینکه مشتری وجود ندارد گله مند هستند.
دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه این دو گروه را باید به گونه‌ای به هم اتصال داد، افزود: باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود تا کار اصلی به طور رسمی آغاز شود.
وی خاطرنشان کرد: مثلا متقاضیان میزبانی سایت می‌توانند سایت خود را هم در خارج از ایران و هم در مراکز داده اینترنتی داخل کشور هاست ( میزبانی) کنند تا این مراکز را تست کرده و پس از اینکه از امکانات، استاندارد و کیفیت آن آگاه شدند می‌توانند میزبانی سایت خود را در داخل کشور انجام دهند.
وی با اشاره به اینکه صددرصد سایتهای ایرانی در خارج از کشور میزبانی می شود، افزود: طبق قول شرکت‌های خصوصی و بازدید کارشناسان وزارت ارتباطات فعالیت دو شرکت از سه شرکت دارای مجوز مرکز داده اینترنتی امیدوارکننده بود.
وی گفت: بر طبق گفته خود شرکت‌ها در پنج ماهه اول سال آینده کار راه اندازی مراکز داده اینترنتی پایان می‌یابد و کار اصلی را آغاز می‌کنند.

  • ۸۴/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">