ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تمرکز مخابرات روی خدمات ارزش افزوده است

| شنبه, ۲۹ فروردين ۱۳۸۸، ۰۴:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران مهمترین برنامه این شرکت را در سال جاری توسعه خدمات ارزش افزوده عنوان کرد و گفت: توسعه این خدمات در راستای تامین منافع سهامداران و افزایش درآمد شرکت است.

"صابر فیضی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، برنامه های سال جاری شرکت مخابرات را تشریح کرد و گفت: حرکت به سمت توسعه خدمات ارزش افزوده یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و خوشبختانه زیرساخت های این خدمات در کشور فراهم شده است.

وی افزود: 80 درصد درآمد شرکت های مخابراتی در کشورهای پیشرفته از محل ارایه خدمات ارزش افزوده است در حالی که درآمد اصلی شرکت مخابرات در ایران، از محل خدمات مکالمه ای تامین می شود.

فیضی گفت: یکی از مهمترین خدمات ارزش افزوده که در تمام بخش‌های مخابرات قابل تعریف بوده و دستیابی به آن یک ضرورت اجتناب ‌ناپذیر است عبارتند از GPRS یا خدمت دسترسی به اینترنت از طریق تلفن همراه بوده که با تدوین قوانین مربوط به آن و تجهیز شبکه تلفن همراه در تهران و برخی شهرها هم اکنون عرضه می‌شود.

وی افزود: MMS و یا خدمت ارتباط چندرسانه‌ای از طریق تلفن همراه که با تصویب قوانین مربوط به این بخش امکان‌ عرضه این خدمت به مشترکان فراهم شده است و SMS تلفن ثابت(ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت) که از سال گذشته آغاز شده، از دیگر خدمات ارزش افزوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات تکمیل پوشش جاده های ریلی و ارتقا کیفیت شبکه مخابراتی را از دیگر برنامه های سال جاری این شرکت عنوان کرد.

وی در مورد علت عدم استقبال از خدمات GPRS گفت: در مورد عرضه خدمات ارزش افزوده مانند GPRS در آغاز راه هستیم، بنابر این وجود برخی مشکلات طبیعی است که باید در ادامه راه رفع شود.

فیضی در ادامه، تغییر ساختار حسابداری شرکت مخابرات را از دیگر برنامه های سال جاری عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سهام شرکت در بورس عرضه شده، ساختار حسابداری شرکت باید از دولتی خارج شده و براساس قانون تجارت و قوانین بازار بورس بازنگری شود.
** ودیعه های مشترکین مخابرات نزد این شرکت محفوظ است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، در مورد ودیعه های مشترکین این شرکت، گفت: ودیعه های مشترکین بعنوان دیون نزد شرکت محفوظ است و این ودیعه ها به صورت شفاف در صورت های مالی شرکت مخابرات ثبت شده و در سایت بورس موجود و در دسترس همگان است.

فیضی تاکید کرد: تنها ملاک در مورد صورت های مالی شرکت های بورسی از جمله مخابرات اطلاعاتی است که در سایت بورس ارایه می شود، این در حالی است که ودیعه های مشترکین نیز در صورت های مالی بعنوان حقوق عمومی موجود است.

وی تملک ودیعه های مشترکین توسط شرکت مخابرات را رد کرد و گفت: ودیعه های مشترکین که مبلغی در حدود پنج هزار میلیارد تومان است بعنوان دیون در صورت های مالی ثبت شده و در سایت بورس به نمایش درآمده است.

  • ۸۸/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">