ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تنوع مجوزها مشکلی برای شرکت های اینترنتی

| يكشنبه, ۲ اسفند ۱۳۸۸، ۱۱:۲۰ ق.ظ | ۰ نظر

یک فعال اینترنتی درباره فعالیت و ورود اپراتورهای وایمکس و تاثیر آن بر روند فعالیت دیگر شرکت‌ها معتقد است که در این قضایا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مشکل اصلی را به‌وجود آورده زیرا مجوزهای جدیدی را صادر می‌کند که مجوزهای قبلی را پوشش می‌دهند یعنی بحث همپوشانی مجوزهای ارائه شده مشکل اصلی برای شرکت‌های کوچک‌تر اینترنتی شده است.

مهران صالحیان - رییس انجمن شرکت‌های اینترنتی شاخه فارس - در گفت‌وگو با (ایسنا) با بیان این‌که جهان در حال پیشرفت و ضریب نفوذ اینترنت در حال افزایش است اظهار کرد: این موضوع عملا بازار اینترنت را تحت تاثیر خود قرار داده است و برای این کار با توجه به این‌که تکنولوژی در حال پیشرفت است، شرکت‌های بزرگ وارد بازار می‌شوند و طبیعی است شرکت‌های کوچک‌تر از بین می‌روند.

او تصریح کرد: به‌عنوان مثال ارائه‌کنندگان سرویس وایمکس با سرمایه‌های هنگفت وارد بازار شدند و به اعتقاد من ورود این‌گونه شرکت‌ها صددرصد شرکت‌های کوچکتر را از بازار رقابت خارج می‌کند.

این مدیر شرکت اینترنتی درباره راهکار این موضوع تاکید کرد: باید از شرکت‌های کوچک‌تر اینترنتی حمایت شود زیرا ورود شرکت‌های بزرگ‌تر برای اینگونه شرکت‌ها مشکل‌ساز شده و با همپوشانی در ارائه خدمات و با توجه به اینکه اپراتورهای وایمکس اینترنت را با کیفیتی بهتر ارائه می‌دهند، طبیعی است کم‌کم مردم به سمت استفاده از خدمات این شرکت‌ها روی می‌آورند.

صالحیان پیشنهاد داد: شرکت‌های کوچک اینترنتی می‌توانند با تشکیل کنسرسیومی در این بازار فعالیت کنند و باید از آن‌ها حمایت شود تا بتوانند در این بازار فعالیت کرده و با ورشکستگی و ضررهای هنگفت از بازار فعالیت خارج نشوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید کمی در ارائه مجوزهای سنگین دقت بیش‌تری داشته باشد اما از سویی دیگر نمی‌توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را گرفت.

او تصریح کرد: بنابراین این موضوعی است که نمی‌توان درباره آن چندان نظر داد زیرا ارائه مجوز در این زمینه‌ها باید صورت بگیرد و از سویی دیگر شرکت‌های کوچک و با سرمایه کمتر از دور خارج می‌شوند، پس بهتر است فقط از شرکت‌های کوچک‌تر حمایت شود.

  • ۸۸/۱۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">