ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهرانی ها منتظر اختلال موبایل باشند

| سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۸۶، ۰۵:۵۵ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: درصورت عدم همکاری شهرداری، شهریور و مهر ماه مشکل جدی در شبکه تلفن همراه تهران بوجود خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی در خبرگزاری فارس وحید صدوقی در مراسم اعلام برند تجاری این شرکت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار و سایر اپراتورها در نصب و راه‌اندازی سایت‌های میکرو در تهران بامشکل جدی مواجه‌اند. با این اقدام شهریور و مهر ماه در شبکه تلفن همراه با مشکل جدی مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت مازاد شبکه تلفن همراه در تهران حدود 600 هزار نفر است تاکید کرد: کارشکنی‌های برخی مناطق مختلف شهرداری موجب بروز مشکلات جدی و عدیده شده است.

صدوقی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر وجود مدعی نام "شرکت ارتباطات سیار" گفت: یکی از اشخاص حقیقی پیش ‌تر از شرکت مخابرات ایران نام شرکت ارتباطات سیار را ثبت کرده بود که درنهایت و با عدم توافق با این فرد، به زودی با تغییراتی جزیی این مشکل حل خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگر فارس در خصوص درخواست مخابرات از چند شرکت خارجی چون نوکیا، زیمنس، هواوی و " زد تی ای " چین، با رقم‌هایی چون 5/2 و 40 میلیون یورو برای گسترش تجهیزات ثبت شماره سریال(EIR) با تایید این خبر افزود: شرکت ارتباطات سیار موظف به سرویس‌دهی به مشترکان تلفن همراه خارجی که شماره سریال گوشی آنها در سازمان جهانی GSM ثبت شده است، می‌باشدو روزانه چند صد هزار نفر به ایران مسافرت می‌کنند و دچار مشکل می‌شدند.

صدوقی اظهار داشت: پس از یک سال از اجرای طرح رجیستر (ثبت شماره سریال) گوشی به صورت تکی در شبکه ارتباطات سیار دچار مشکلات جدی و مواجه با پر شدن حافظه این شبکه شدیم.

وی ادمه داد: با ثبت تکی شماره سریال گوشی متاسفانه تمام فضای شبکه پر شده بود که با اقدام اخیر و فناوری ارتباطات این مشکل حل شده است.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پاسخ به این سوال که طرح حذف رجیستر مشکلاتی برای تولید ایجاد کرده است تصریح کرد: تولید گوشی در کشور در مرحله SKD است و شماره سریال گوشی‌ها چون قطعات اصلی آن از خارج وارد می‌شود در سازمان GSM ثبت شده است.

وی از پیگیری مخابراتی ایران برای اخذ پروانه برای شبکه دیتا سیار خبر داد و گفت: این امر از 5 ماه گذشته در حال پیگیری است .

صدوقی همچنین از تدوین چارچوب استفاده از سرویس‌ MMS تلفن همراه توسط شرکت ارتباطات سیار خبر داد.

رضوی معاون فنی شرکت ارتباطات سیار نیز در این مراسم در خصوص بروز برخی مشکلات در بشکه تلفن همراه اعتباری دولتی گفت: این مشکل در چند سوئیچ تلفن همراه رخ داده بود که عمده آن حل شده و تا پایان هفته جاری به طور کامل برطرف می‌شود.

عطوفی معاون بازاریابی شرکت ارتباطات سیار نیز با اشاره به آغاز ثبت‌نام سیم‌کارت شرکت "همراه اول "‌از بیست و سوم ماه جاری در 1500 دفتر ارتباطی و از طریق اینترنت گفت: بهای سیم‌کارت این شرکت 34 و 288 هزارتومان خواهد بود و استرداد وجه 10 هزار ریالی ثبت نام و سیم‌کارت ممکن نیست.

وی ادامه داد: واگذاری سیم‌کارت‌های شرکت "همراه اول " نیز 30 تا 45 روز خواهد بود این واگذاری ما نیز بدون قرعه‌کشی صورت می‌گیرد.

  • ۸۶/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">