ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تهران بزرگ تاپایان سال تحت پوشش شبکه وایمکس

| يكشنبه, ۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۰۳:۳۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل گروه شرکت های داتک گفت: سراسر تهران بزرگ تا پایان امسال تحت پوشش شبکه وایمکس قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا "بابک ارشد" روز یکشنبه در مراسم انعقاد قرارداد خرید تجهیزات پروژه وایمکس که بین شرکت داتک و سامسونگ امضا شد، افزود: در زمان حاضر 60 درصد تهران تحت پوشش شبکه وایمکس است که تا پایان سال جاری این رقم به 100 درصد خواهد رسید.

وی حجم این قرارداد را حدود 15 میلیون دلار عنوان کرد و در مورد دلیل انتخاب سامسونگ برای تامین تجیهزات مورد نیاز پروژه وایمکس تهران، اظهار داشت: این شرکت برنده مناقصه در یکی از بزرگترین پروژه های وایمکس دنیا در امریکا است، این شرکت در مناقصه شرکت داتک نیز شرکت کرد که قیمت پیشنهادی آن، نسبت به دو شرکت چینی دیگر که در مناقصه شرکت کرده بودند 30 درصد پایین تر بود.

وی افزود: سازنده های فناوری وایمکس امریکایی ها هستند و یک شرکت اروپایی نیز در این زمینه فعال است که هیچکدام به ایران تجهیزات نمی فروشند، ما نیز تمایلی به خرید از آنها نداریم بنابر این محدود می شویم به چین و کره و با توجه به اینکه سامسونگ بزرگترین پروژه وایمکس دنیا را برنده شده بود و قیمت آن 30 درصد پایین تر از رقبای چینی بود، این شرکت برنده مناقصه داتک شد.

مدیرعامل گروه شرکت های داتک، در مورد پروژه وایمکس تهران بزرگ گفت: سرمایه مورد نیاز این پروژه 500 میلیون دلار برآورد شده که در چند فاز طراحی شده و عملیاتی می شود.

ارشد در مورد استفاده از وایمکس گفت: هزینه استفاده برای کاربران عادی که ارزانترین سرویس است کمتر از 20 هزار تومان شروع می شود که قابل رقابت با ADSL است.

وی افزود: پروانه وایمکس برای خدمات ثابت است و اجازه ارایه خدمات به کاربران موبایل را نداریم و خدمات سیار (پرتابل) نیز نمی توانیم ارایه کنیم.

ارشد در مورد چگونگی پوشش تهران گفت: الان شبکه وایمکس 60 درصد پشت بام های تهران را پوشش می دهد هر طبقه که پایین تر می آییم، پوشش کمتر می شود، بنابراین در طبقات پایین تا پایان امسال ضریب پوشش به 80 درصد می رسد و در طبقات بالا، میزان پوشش کامل و صد درصد خواهد بود.

وی افزود: محدودیت پهنای باند در شبکه وایمکس و ADSL برای کاربران عادی است و مشتریان تجاری محدودیتی ندارند.

مدیر اجرایی سامسونگ نیز گفت: این شرکت همان تجهیزاتی را که به امریکا می فروشد با همان کیفیت در اختیار شرکت ایرانی قرار می دهد.

"وو ساب کیم" افزود: 30 تا 35 درصد کل بازار تجهیزات کره جنوبی را در زمان حاضر شرکت سامسونگ تامین می کند.

وایمکس یکی از فناوری های ارتباطات شبکه ای بی سیم است، این فناوری با هدف انتقال اطلاعات به صورت بی سیم و ارزان قیمت طراحی شده است.

  • ۸۸/۰۶/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">