ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توافق جدید وزیر ارتباطات با سوئد

| دوشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

دو بانک سوئدی برای همکاری میان شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران و سوئد، خط اعتباری اختصاص می دهند.
فناوران- در جریان سفر نخست وزیر سوئد به ایران، 5 سند همکاری در حوزه های مختلف امضا شد. یکی از این سندها در حوزه گسترش همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بود که به امضای محمود واعظی، وزیر ارتباطات ایران و آن لیند وزیر امور اتحادیه اروپا و بازرگانی سوئد رسید. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از امضای این تفاهم نامه گفت: حضور هیات های اروپایی در ایران نشانه بی اعتباری اظهارات رییس جمهور جدید آمریکاست به طوری که اصرار آنها بر این رویکرد باعث می شود تا خود آنها در حاشیه قرار گیرند.
وی افزود: از یک سال گذشته روابط ایران و سوئد رو به گسترش نهاده به طوری که برای نخستین بار از بعد انقلاب، یک نخست وزیر از کشور سوئد به ایران سفر کرده است.  
وی با بیان بالارفتن حجم روابط تجاری میان دو کشور افزود: این حجم طی مدت اخیر به 250 میلیون یورو افزایش پیدا کرده است هرچند که ظرفیت های موجود بیش از این مقدار است. 


 همکاری صد ساله ایران و اریکسون
عضو دولت یازدهم با بیان سفرهای یک سال گذشته هیات سوئدی به ایران و سفری که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با هیاتی در شهریور ماه گذشته به استکهلم داشته اند ، افزود: برخی شرکت های سوئدی همچون شرکت اریکسون بیش از یک صد سال است که با ایران و شرکت های ایرانی همکاری داشته اند به طوری که این شرکت با دارا بودن دفتر در چهار شهر کشور، دارای بیش از 500 کارمند اکثرا ایرانی است. 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به قراردادهای متعددی که شرکت اریکسون با شرکت های ایرانی امضا کرده است، پرداخت و توضیح داد: این شرکت بنابه دستور دولت سوئد در زمان تحریم ها هیچ وقت ایران را ترک نکرد و به همکاری با شرکت های ایرانی ادامه داد. وزیر ارتباطات با بیان اینکه در مذاکرات امروز قرار شد تا تمرکز بیشتری روی موضوع تحقیق و توسعه داشته باشیم، گفت: علاوه بر این قرار شد همکاری ها در بخش های مختلف گسترش پیدا کند و این همکاری ها بیشتر روی انتقال دانش فنی باشد.


  خط اعتباری سوئدی ها برای فاوای ایران
وی با بیان علاقه شرکت های ایرانی در همکاری با سوئدی ها پیرامون برقراری خط اعتباری از سوی آنها گفت: قرار شد دو بانک سوئدی در رابطه با همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور خط اعتباری را به این همکاری ها اختصاص دهند.
واعظی با بیان اینکه بیش از 100هزار ایرانی در کشور سوئد زندگی می کنند، گفت: علاوه بر آن شرکت های مختلف ایرانی به همراه 7 نماینده مجلس، یک وزیر و یک شهردار ایرانی در این کشور حضور دارند که فرصت خوبی برای گسترش بازار صادراتی سوئد برای کالاهای ایرانی به شمار می رود. وی افزود: با وزیر تجارت خارجی سوئد سندی برای همکاری در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردیم که بتواند فصل جدیدی را برای همکاری های دو کشور باز کند.
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">