ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توزیع سیم‌کارت‌های رایتل تا ۱۵ فروردین

| جمعه, ۵ اسفند ۱۳۹۰، ۰۳:۰۳ ب.ظ | ۱ نظر

مدیرعامل رایتل گفت: ۱۴ هزار نفر در شهر تهران برای دریافت سیم‌کارت‌های رایتل ثبت‌نام کردند که امید است تا ۱۵ فروردین ۹۱ سیم‌کارت‌های اپراتور سوم توزیع شود.

حمید فرنگ اظهار داشت: در پیش‌فروش سیم‌کارت‌های رایتل که از ۱۸ تا ۲۰ بهمن بود حدود ۱۴ هزار نفر با محدودیت ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۳ هزار نفر سیم‌کارت‌های DATA و ۱۱ هزار نفر سیم‌کارت دائمی سفارش دادند.

وی افزود: در تلاش هستیم سیم‌کارت‌های ثبت‌نام شده در شهر تهران تا ۱۵ فروردین توزیع شود.

فرنگ درباره واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری بیان داشت: مشترک سیم‌کارت‌های اعتباری در اولویت واگذاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کرج نیز ۱۴ هزار نفر برای دریافت سیم‌کارت‌های رایتل ثبت‌نام کرده‌اند، بیان داشت:در این شهرستان ۷ هزار نفر برای سیم‌کارت‌های دائمی و ۷ هزار نفر دیگر نیز برای سیم‌کارت‌های اعتباری ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرعامل رایتل با بیان اینکه از ۲۹ بهمن واگذاری سیم‌کارت‌های ثبت‌نام شده آغاز شده است، افزود: براساس قانون سیم‌کارت‌ها در ۳ روز کاری فعال می‌شوند.

فرنگ اظهار داشت: براساس پروانه در سال اول اپراتور سوم ۸ شهر کشور را تحت پوشش قرار می‌دهیم. این اپراتور از فناوری شبکه +HSPA برخوردار است که آخرین تکنولوژی اپراتوری در دنیاست.
وی با اشاره به اینکه اپراتور سوم در حال حاضر قابلیت ارتقا به نسل چهارم را دارد، گفت: پوشش شبکه رایتل در فضای باز تهران بالای ۹۸ درصد، در فضای زیر سقف حدود ۹۰ درصد و در فضای بسته نزدیک به ۷۰ درصد است.

مدیرعامل رایتل بیان داشت: شبکه نیاز به بهینه‌سازی دارد و به مرور زمان باید این امر انجام شود. به زوی نقشه پوشش شبکه را در سایت‌ خواهیم گذاشت تا مشترکین بتوانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه آینده پوشش ۸ شهر به اتمام خواهد رسید، گفت: قطعاً‌ به توافقاتمان براساس پروانه پایبند هستیم و عمل می‌کنیم.

مدیرعامل رایتل اظهار داشت: برای ۳ سال اول مقدار زیادی از تجهیزات نصب و راه‌اندازی اپراتور سوم را تأمین کرده‌ایم.

وی گفت: در شهرهای کرج و تهران اپراتور سوم راه‌اندازی شده است و در مراحل بعدی، شهرهای مشهد، قم، اهواز، شیراز و تبریز نیز اپراتور سوم نصب و سیم‌کار‌ت‌های رایتل توزیع خواهد شد.

فرنگ خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته در توسعه اپراتور همکاری شهری است؛ همکاران در شهرداری‌ها کمک کنند تا نصب دکل‌ها سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری‌های تهران و کرج همکاری خوبی برای نصب دکل‌ها داشته‌اند، بیان داشت: در شهرهای قم، اهواز و مشهد خیلی از اقدامات برای راه‌اندازی اپراتور سوم انجام شده است.

فرنگ با بیان اینکه تعرفه‌های تشویقی برای استفاده‌کنندگان از سیم‌کارت‌های رایتل در نظر گرفته‌ایم، گفت: تقریباً تعرفه‌های رایتل مابین اپراتورهای قبلی است.

وی درباره مشارکت اپراتورهای خارجی بیان داشت: با ۲ یا ۳ اپراتور مطرح بین‌المللی در حال مذاکره هستیم ولی هنوز به نتیجه نرسیده ایم.

مدیرعامل رایتل با بیان اینکه تیم‌های فنی رایتل تجربه‌های اپراتور اول و دوم را دارند، گفت: این اپراتور که با تکنولوژی روز است با توان داخلی پیشرفت می‌کند.

فرنگ در گفت‌وگو با فارس، به مشکلات راه‌‌اندازی اپراتور سوم اشاره کرد و گفت: خیلی از تأخیرها و مشکلات به خاطر خودتحریم‌های داخلی بوده است.

وی تأکید کرد: شبکه‌ایی که در حال توسعه است جزو آخرین فناوری‌های تکنولوژی اپراتور است و از ۱۵ فروردین فاز دوم اپراتورهای سوم و سیم‌کارت رایتل آغاز می‌شود.

فرنگ درباره ویژگی‌های سیم‌کارت رایتل گفت: این سیم کارت دارای مکالمه تصویر به تصویر و اینترنت پرسرعت و دیگر ویژگی‌ها است.

  • ۹۰/۱۲/۰۵

نظرات  (۱)

kheili alie azton mamnon ke baese pishraft mishid

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">