ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

یک استاد دانشگاه گفت: هنوز نمی‌توان انتظار داشت که شورای عالی فناوری اطلاعات حتی پس از تشکیل، بدون داشتن یک سازمان اجرایی مسؤول که بتواند تصمیمات این شورا در جامعه به مرحله‌ی اجرا برساند‌، بتواند به اهداف مد نظرش برسد.

دکتر «علی اکبر جلالی» در گفت‌وگو با(ایسنا)، با بیان این‌که انتظار جامعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران جهت شناخت بانی و مسؤول توسعه‌یIT به سرآمده اظهار داشت: در چند سال گذشته بعضی از کارشناسان یکی از مشکلات اساسی بر سر راه توسعه‌ی ICT در ایران را نبود بانی مشخص و قدرتمند می‌دانستند و رشد و پیشرفت در این حوزه را در کشورهایی مانند امارات متحده‌ی عربی و مالزی می‌دانستند.

وی تاکید کرد: در کشور ما هیچ‌گاه توسعه‌ی ICT در اولویت برنامه‌های دولت قرار نگرفته و در این راستا مجلس شورای اسلامی‌، دبیرخانه‌ی شورای عالی اطلاع رسانی را به عنوان بانی اصلی نمی‌شناخت و به همین دلیل در تغیر نام وزارت پست و تلگراف و تلفن به وزارت ICT ، شورای عالی فناوری اطلاعات را رسما و قانونا به عنوان مسوول توسعه‌ی ICT در کشور قرار داد وطبق این قانون قرار شد که دبیر این شورا توسط وزیر ICT معرفی و با حکم ریاست جمهوری امور مربوط به ICT کشور ساماندهی شود.

تئورسین موج چهارم گفت: انتظار می‌رود با مشخص شدن دبیر شورای عالی فناوری اطلاعات و ساماندهی این شورا یکی از مشکلات اساسی توسعه‌ی ICT در کشور که پراکندگی تصمیم سازی‌ها وتولیدات مختلف است ، برطرف شود .

جلالی در ادامه تاکید کرد: اگر این شورا با قدرت عمل کند و اصول علمی ‌در توسعه‌ی ICT را رعایت کند قطعا نظام و انضباطی دراین زمینه در کشور به وجود می‌آید که نتیجه‌ی آن جلوگیری از موازی کاری وصرفه جویی در هزینه‌ها می‌باشد .

این استاد دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه در کشور ما مشکلات زیادی در زمینه‌ی زیرساخت، نیروی انسانی،حاکمیت دولت بر ICT ، بودجه و قوانین ومقررات وجود دارد که این شورا می‌تواند با نیازسنجی، ساماندهی و برنامه‌ریزی جهت بهبود شاخص‌ها ، کارهایی را انجام دهد .

  • ۸۴/۰۷/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">