ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

توقف پرداخت اینترنتی بانک‌ها از آذر

| يكشنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۲، ۰۱:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیرعامل شاپرک با بیان این‌که پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف و در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک متمرکز می شود، تاکید کرد: فروشگاه‌های مجازی باید برای فروش اینترنتی نماد اطمینان و مجوز کسب داشته باشند.

سامان قطبی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره ارائه خدمات پرداخت اینترنتی از طریق شاپرک اظهار کرد:کلیه پرداخت های اینترنتی از آذر ماه سال جاری در شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک متمرکز و تراکنش ها صرفا از طریق این شبکه انجام می شود و پذیرش کلیه پرداخت‌های اینترنتی در شبکه شتاب از طریق بانک‌ها متوقف خواهد شد.

به گفته او درگاه اینترنتی بانک‌ها کماکان فعال خواهد بود اما خرید اینترنتی از مسیر شاپرک که متعلق به بانک‌ها است انجام می‌شود.

مدیر عامل شاپرک با تاکید بر این‌که کار بانکی حتما از طریق بانک‌ها انجام خواهد شد اضافه کرد: این اقدام انجام می شود تا مقررات حاکم بر نظام پرداخت اجرا شود تا ذینفعان راضی باشند.

قطبی با بیان این‌که پرداخت ها از طریق درگاه شرکتی که سرویس ارائه می‌دهند انجام می‌شود ،گفت: 12 شرکت در این زمینه وجود دارد که شش شرکت تاکنون فعال شده‌اند.

وی با بیان این‌که پیش از این نیز این سامانه فعال بوده است، گفت: فروشگاه‌های مجازی باید برای فروش اینترنتی نماد اطمینان و مجوز کسب داشته باشند که در این زمینه باید به وزارت بازرگانی مراجعه و درخواست اخذ مجوز کسب بدهند.

وی تصریح کرد:به فروشگاه‌های مجازی فرصت زمانی داده می‌شود و در این راستا با وزارت بازرگانی نیز هماهنگی‌هایی صورت گرفته است.

قطبی در پایان با اشاره به این‌که برای جلوگیری از توقف یا اختلال در ارائه خدمات پرداخت اینترنتی به پذیرندگان ، هماهنگی های لازم بین بانکهای ارائه کننده این خدمت، شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت و شاپرک در دست اقدام است،اظهار کرد:یکی از مهم ترین تاثیرات این یکپارچه سازی بی نیازی از تعدد درگاههای پرداخت بوده و پذیرنده اینترنتی صرف نظر از بانک مورد نظر خود جهت واریز وجوه می تواند از بین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت دارای مجوز که فهرست آنها در سایت شاپرک موجود است یکی را انتخاب کنند.

  • ۹۲/۰۸/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">