ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

مدیر یکی از شرکت‌های تولیدکنند‌ی قطعات رایانه گفت: تولید در سطح جامعه باید ارزش افزوده ایجاد کند و مونتاژ کردن قطعات رایانه باعث ایجاد ارزش افزوده نمی‌شود و تولیدکننده‌ی واقعی در کشور ما وجود ندارد.
«احمدعلی پور» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر این که بازار رایانه با رکود خاصی مواجه نشده است اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی قطعات رایانه به دلیل هزینه‌ی بالا و نبود امنیت اقتصادی در ایران تمایلی به سرمایه‌گذاری در کشور ما ندارند و اکثرا خط تولید خود را به چین انتقال می‌دهند .
وی با تاکید بر این که شرکت‌های ایرانی باید در زمینه‌ی بازاریابی فعالیت کنند، نه مونتاژ قطعات، گفت: تعریف دقیقی از تولید ، در میان مسؤولان ما وجود ندراد و اکثر شرکت‌ها ارزش افزوده‌ا‌ی در جامعه ایجاد نمی‌کنند.
علی پور ادامه داد: دولت در 15 سال گذشته حمایت‌های بسیاری از تولید کنندگان به عمل آورده که هیچ یک از این حمایت‌ها ، نه تنها زمینه‌ی رشد و توسعه‌ی شرکت‌های ایرانی را فراهم نیاورده است ، بلکه آن‌ها را تنبل کرده است .
وی تصریح‌کرد: شرکت‌های ایرانی، باید در ازای حمایت همه جانبه‌ی دولت، محصولات خود را با کیفیت بهتر و قیمت پایین به بازار ارایه دهند ، در صورتی که شرکت‌های داخلی چنین خدمات را ارایه نمی‌دهند.
وی با تاکید بر این که سیاست‌های حمایتی دولت از تولیدکنندگان تنها به مصرف کنندگان ضربه می‌زند اظهار کرد: قیمت جهانی مانیتورLCD در بازار 210 هزار تومان است در حالی که دولت با تعیین تعرفه، 42 درصد قیمت تمام شده این مانیتور را در بازار 120 هزار تومان افزایش داده و این هزینه را باید مصرف کننده پرداخت کند.

  • ۸۴/۱۰/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">