ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولیدکنندگان محتوای الکترونیکی حمایت مالی می شوند

| چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

معاون فناوری و ارتباط سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان، آثار برتر جشنواره تولید و حمایت از پدیدآورندگان محتوای الکترونیکی در زمینه نرم افزارهای آموزشی خریداری می‌شود.

فناوران - حمیدرضا کفاش در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: چهارمین جشنواره تولید و حمایت از پدید آورندگان محتوای الکترونیکی به منظور توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری و با شعار مصرف کننده محتوای الکترونیکی، تولید کننده محتوای الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری در شش گروه دانش آموزان و هنرجویان(به جز هنرجویان رایانه)، معلمان و هنرآموزان(به جز رشته رایانه)، هنرآموزان رایانه، هنرجویان رایانه، دانشجویان و مدرسان برپا شد که اختتامیه آن در روز 21 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کفاش گفت: توسعه و تعمیق فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرآیند یاددهی و یادگیری ، ترغیب و تشویق معلمان، دانش آموزان، دانشجویان و مدرسان به استفاده از درس افزارها و محتواهای آموزشی الکترونیکی مورد نیاز در کلاس های درس، ایجاد پایگاه اجزای آموزشی در شبکه ملی مدارس ایران برای استفاده مخاطبان و توانمندسازی معلمان و دانش آموزان برای پاسخ به نیازهای آموزشی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: این جشنواره در سه مرحله منطقه ای، استانی و کشوری و در دو بخش تولید درس افزار آموزشی و تولید اجزای آموزشی به معنای بخش های کوچکی از یک محتوا مانند یک آزمایش شیمی یا فیزیک و غیره برگزار می‌شود.

کفاش گفت: داوری در جشنواره تولید و حمایت از پدید آورندگان محتوای الکترونیکی، در چهار بخش داوری از نظر فنی، تکنولوژی آموزشی، محتوایی و موضوعی و گرافیکی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، 5 هزار و 426 اثر در سطح منطقه دریافت شد که از این میان یک هزار و 227 اثر به بخش داوری ارسال شد که بعد از داوری 57 اثر به عنوان بهترین آثار انتخاب شد که در روز اختتامیه جوایز نقدی به آنها اهدا خواهد شد.

وی گفت: به منظور حمایت از تولیدکنندگان آثار ارایه شده در جشنواره آثار برتر با توجه به قیمت گذاری از سوی داوران، از تولید کننده خریداری و تولید می‌شود.

وی افزود: قیمت خرید آثار تولید شده در جشنواره سال گذشته، از 100 هزار تومان تا 3 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود. البته در بین آثار جشنواره گذشته، آثاری بودند که از سطح حرفه ای نیز بالاتر بودند که 10 تا 15 میلیون تومان نیز قیمت گذاری شدند.
ارایه بسته های آموزشی درسی جدید تا سال تحصیلی 91-90 در مدارس کشور

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش از ارایه بسته های آموزشی الکترونیکی همزمان با آغاز سال تحصیلی 91-90 و اجرای برنامه درس ملی خبر داد.

کفاش افزود: تا کنون 130 نرم افزار کامل آموزشی را تولید کرده ایم و 100 مورد دیگر نیز در دست طراحی است که در کنار آن از تولیدات بخش خصوصی، معلمان و دانش آموزان از طریق برگزاری جشنواره استفاده می کنیم.

کفاش با بیان اینکه تولید 230 نرم افزار را می توان مناسب تلقی کرد، افزود: وظیفه ما در معاونت فناوری، تولید محتوای الکترونیک و توزیع آن تا سطح استان است. البته در ارسال این محتوا به مناطق و مدارس ضعف‌هایی داریم که آن را با واگذاری به شرکت های وابسته به آموزش و پرورش حل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این انتقاد درست است که تولیدات ما به دست دانش آموزان نمی رسد چون در این زمینه نقص داریم که امیدواریم با سپردن توزیع آن به شرکت‌ها این مشکل تا ابتدای مهرماه امسال برطرف شود.

کفاش درباره سرعت پایین تولید نرم افزارهای آموزشی و عدم هماهنگی آن با سرعت سند تحولی نظام آموزش و پرورش نیز گفت: نظرات متفاوتی در سطح معاونت و وزارت آموزش و پرورش درباره اجباری کردن محتوای الکترونیکی هست که به دلیل محدودیت‌های موجود و عدم دسترسی همه دانش آموزان به رایانه با نرمش خاصی فعالیت خود را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: طبق سند درس ملی باید تمام دروس به شکل بسته های آموزشی ارایه شود.
تدریس قرآن همراه با نرم‌افزار آموزشی

کفاش در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا سازمان پژوهش به محتوای الکترونیکی که جایگاه بالایی در سند ملی آموزش و پرورش دارد توجه می‌کند، گفت: یکی از برنامه‌های سازمان پژوهش در بخش تحول بنیادین، فرهنگ‌سازی تولید نرم‌افزار درسی در سطح کشور است. همچنین این سازمان در سال گذشته 130 عنوان نرم‌افزار کامل را تولید کرده است.

وی با بیان اینکه اکثر نرم‌افزارهای این سازمان برای استفاده معلمان و دانش‌آموزان تولید می‌شود، ادامه داد: تاکنون وظیفه این سازمان تولید محتوای الکترونیکی بوده و بر این اساس به تکثیر انبوه آن در سال تحصیلی جدید توجه بسیار داریم.

کفاش با بیان اینکه نرم‌افزارهای انبوه توسط شرکت‌های وابسته به آموزش و پرورش تکثیر خواهند شد و تا سال تحصیلی جدید به دست دانش‌آموزان خواهند رسید، بیان کرد: سال گذشته سه کتاب با نرم‌افزار آموزشی به دانش‌آموزان ارایه شد که امسال درس قرآن نیز همراه با نرم‌افزار آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در طرح تحول بنیادین تمامی بسته‌های آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

  • ۸۹/۰۲/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">