ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید بازیهای رایانه‌ای نیازمند حمایت ملی

| سه شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۸۴، ۰۳:۱۴ ب.ظ | ۱ نظر

یک کارشناس طراحی و تولید بازیهای رایانه‌ای در اصفهان گفت:صنعت طراحی و تولید بازیهای رایانه‌ای در کشور نیازمند حمایت ملی به‌صورت معنوی و مادی است.
"حمیدرضا آذربایجانی" روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به رشد روز افزون تولید بازیهای رایانه‌ای در جهان و استفاده از آنها توسط نوجوانان و جوانان،ما نیز باید با سرمایه‌گذاری کلان در این زمینه سعی کنیم در این صنعت از دنیا عقب نمانیم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین عامل برای ساخت یک بازی رایانه‌ای سرمایه گذاری اولیه است، افزود: با توجه به وضعیت نامناسب نقدینگی شرکتهای خصوصی فعال درحوزه نرم‌افزار در کشور،نیاز شدیدی به‌حمایت قاطع دولت احساس می‌شود.
این کارشناس تاکید کرد:امروزه طراحی و ساخت بازیهای رایانه‌ای در دنیا به اندازه طراحی یک سیستم عامل جدید دارای اهمیت‌است و کمپانی‌های بزرگی مانند "مایکروسافت"،"اکتیویشن" و"یو.بی.اس سافت" در این زمینه سرمایه‌گذاری کلانی کرده‌اند.
وی تمدن و تاریخ غنی ایران را منبعی سرشار برای الگوگرفتن به‌منظور طراحی و ساخت بازیهای رایانه‌ای ایرانی دانست و گفت: این امر به فرهنگ‌سازی و معرفی هرچه بهتر و بیشتر تمدن ایرانی به دنیا نیز کمک بسیاری می‌کند.
آذربایجانی با اشاره به اینکه تاکنون چند کمپانی خارجی اقدام به تولید بازیهای رایانه‌ای با الهام از داستانهای ایرانی کرده‌اند، تصریح کرد: به دلیل عدم تسلط آنها به رسوم و فرهنگ ایرانی، داستان این بازیها چندان واقعی به نظر نمی‌آید.
وی تصریح کرد:کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور دارای توان و دانش کافی برای تولید بازیهای رایانه‌ای می‌باشند، اما فعالیت آنها وابسته به حمایت مالی و معنوی مانند سرمایه‌گذاری اولیه و تقویت قانون کپی رایت است.
به گفته این کارشناس ، تاکنون هیچ برنامه مدونی از طرف نهادهای فعال در حوزه " ‪ "ICT‬مانند شورای عالی اطلاع رسانی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حمایت از تولیدکنندگان بازیهای رایانه‌ای اجرا نشده است.
بازیهای رایانه‌ای در جهان به عنوان ابزاری برای رسیدن سازندگان آنها به اهداف فرهنگی و حتی سیاسی تبدیل شده است.

  • ۸۴/۱۱/۱۱

نظرات  (۱)

rdapiakx jblimiwtoe

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">