ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید تمام قطعات رایانه در کشور منطقی نیست

| چهارشنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۸۴، ۰۵:۲۷ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رییس سندیکای تولیدکنندگان رایانه گفت: تولید تمام قطعات رایانه در داخل کشور منطقی نیست چون تکنولوژی بعضی قطعات رایانه هر ماه تغییر می‌کند .

مهندس «مسعودشنتیانی» در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس ارتباطات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت:هیچ کشوری توانایی تولید تمام اجزای رایانه را به تنهایی ندارد و اصولا بعضی از قطعات رایانه تنها توسط شرکت‌های محدود در جهان ساخته می‌شود چون تکنولوژی‌های آن‌ها هر ماه تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل این که بعضی از قطعات رایانه در داخل تولید نمی‌شود گفت که تولید کننده‌ی داخلی نداریم و این حرف‌ها در جهت تخریب تولید کنندگان داخلی است.

وی با بیان این که تولید رایانه باعث ایجاد دانش فنی درکشور شده است گفت: شرکت‌های تولید کننده‌ی رایانه سطحی از اشتغال را در جامعه ایجاد کرده‌اند و در همه‌ی دنیا برای واردشدن به صنعت باید از تولید وسایل و تجهیزات جانبی شروع کرد تا با به دست آوردن تجربه و سرمایه بتوان محصولی را در بازار جهانی ارایه کرد.

وی تصریح کرد: ما در حال آماده سازی بستر تولید رایانه در کشور هستیم که با سیاست‌گذاری‌هایی که شده امکان ورود به بازار جهانی نیز وجود دارد.

شنتیانی با تاکید بر این که صنعت سخت‌افزار نزدیک به 15 سال است که در داخل سابقه دارد گفت: ما قطعات مختلفی را از رایانه در داخل کشور تولید می‌کنیم و در حال آماده سازی زیرساخت‌ها برای توسعه‌ی تولیدات سخت افزاری در کشور هستیم .

وی در ادامه تاکید کرد: ما ادعا‌ی تولید CPU و RAM را نداریم و تنها تعداد محدودی از کشورها هستند که این قطعات را تولید می‌کنند.

نایب رییس سندیکای تولید کنندگان رایانه با اشاره به صنعت نرم افزارگفت: این صنعت به نیروی انسانی متخصص و دانش فنی نیاز دارد و پیشرفت این صنعت نیاز به قانون قوی برای حفظ مالکیت معنوی محصولات نرم افزاری در کشور دارد.

وی افزود: تولیدات داخلی را نمی‌توان با نرم افزار خارجی مقایسه کرد و امکان رقابت با این نرم افزارها در بازار جهانی وجود ندارد.

شنتیانی ادامه داد: ما تنها می‌توانیم نرم افزارهایی را برای امکانات جانبی و راهنمای استفاده از آن‌ها تولید کنیم.

وی تصریح کرد: ارایه‌ی نرم افزارهای مختلف باعث شده که فعالیت‌ها در جوامع با سرعت و کیفیت بالاتری انجام گیرد .

نایب رییس سندیکای تولید کنندگان رایانه تاکید کرد: شرکت نرم‌افزاری با طراحی برنامه‌های فارسی ساز، نرم‌افزارهای خارجی را با فرهنگ داخل منطبق می‌کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: ما نیاز به نرم افزارهای کاربردی داریم که باید نیازهای داخلی را پوشش دهد .

  • ۸۴/۰۶/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">