ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تولید داخلی صنایع مخابرات وضعیت خوبی ندارد

| دوشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۸۷، ۰۱:۳۱ ب.ظ | ۰ نظر

تولید داخلی صنایع مخابرات به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و نیز ورود بیش‌ از پیش شرکت‌های چینی در بازار محصولات مخابراتی، وضعیت خوبی ندارد.

حسین ریاضی - عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: تولید داخلی محصولات مکانیکی در حوزه‌ی مخابرات همچون دکل، به دلیل نبود واردات وضعیت مناسبی دارد اما بیش‌ترین مشکل در حوزه‌ی صنایع مخابرات شرکت‌های چینی هستند که در مناقصات محصولات الکترونیکی با قیمت‌هایی پایین‌تر از حد معمول وارد بازار می‌شوند. این ورود در دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار شرکت‌های خصوصی و دولتی را تعطیل کرده و یا در آستانه تعطیلی قرار داده است.

وی تاکید کرد: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات باید برای دانش فنی داخلی و تولید محصولات الکترونیکی مخابراتی در کشور ارزش قایل باشد واجازه ندهد شرکت‌های چینی با ارایه‌ی قیمت‌های بسیار پایین بازار محصولات الکترونیکی مخابرات را از آن خود کنند.

ریاضی با اشاره به این که ورود شرکت‌های چینی به بازار ایران، اروپایی‌ها را از این فرصت محروم کرده است، تصریح کرد: محصولات مخابراتی داخلی از کیفیت خوبی بهره‌مند هستند و مهم‌ترین ویژگی آن‌ها پشتیبانی فنی است که نسبت به خارجی‌ها تفاوت مهمی محسوب می‌شود و اپراتورها می‌توانند این شاخصه را مورد توجه قرار دهند.

این عضو هیات مدیره‌ی سندیکای صنعت مخابرات ادامه داد: آینده ورود شرکت مخابرات به بورس را نمی‌توان پیش‌بینی کرد اما اگر خصوصی سازی به معنای واقعی انجام شود قطعا توسعه مخابرات به لحاظ کمی و کیفی فزونی می‌یابد و سهم شرکت‌های تولیدی محصولات مخابراتی افزایش خواهد یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ورود اپراتورهای جدید در عرصه‌ی تلفن همراه می‌تواند باعث افزایش حجم تولیدات داخلی در حوزه‌ی صنعت مخابرات شود که با توجه به کیفیت خوب محصولات داخلی که با استانداردهای روز جهان مطابقت دارند، قطعا این محصولات از سوی شرکت‌های داخلی و حتی خارجی با استقبال روبه‌رو خواهد شد و تنها باید بازار مورد نیاز درک شود.

  • ۸۷/۰۸/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">