ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تکثیر دیوانه وار یک ویروس در اینترنت

| پنجشنبه, ۱۰ خرداد ۱۳۸۶، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

بنا بر گزارش PandaLabs، تعداد کدهای مخرب و بدافزارهای رایانه ای از ابتدای سال 2000 میلادی تا کنون 25820 درصد، افزایش داشته و این بدان معناست که تعداد وتنوع ویروس های فعال تنها در عرض 7 سال، 260 برابر شده است.

در عین حال به عقیده بسیاری از کارشناسان امنیتی، مشکل نگران کننده تر، استمرار این روند با بهره گیری فزاینده از روش ها و فن آوری های پیشرفته برای نفوذ و ایجاد تخریب در رایانه های سرتاسر جهان است.

روند افزایش چشمگیر کدهای مخرب با ایجاد تغییرات عمده در تعداد انواع آنها نیز همراه بوده است. ویروس های معمول رایانه ای که در سال 2000 میلادی، 81 درصد از کل کدهای مخرب را تشکیل میدادند،‌ اکنون تنها 1 درصد از مجموع آنها را تشکیل می دهند و این در حالیست که تروژان ها با 14 درصد مجموع بدافزارها در 7 سال گذشته، اینک 53 درصد کل آمار را به خود اختصاص داده اند.

این امر بدلیل محبوبیت حملات خاموش و خزنده در بین خرابکاران اینترنتی ست، که بیشتر توسط اسب های تروا انجام می شوند.

جاسوس افزارها (spyware)، نیز که تا قبل از سال 2002 میلادی،‌ هیچ سهمی در بین انواع کدهای مخرب نداشتند، اکنون با اختصاص بیش از 20 درصد مجموع آنها،‌ یک معضل جدی در امنیت جهانی اطلاعات محسوب می شوند. این کدها اغلب برای سرقت اطلاعات محرمانه و کسب درآمد مستقیم یا غیر مستقیم توسط مجرمان اینترنتی، مورد استفاده قرار می گیرند.

بر اساس این گزارش، کرم های رایانه ای، با این که هنوز هم تهدید نسبتاً جدی برای کاربران رایانه تلقی می شوند، رفته رقته از دوران سلطه و حکمرانی مطلق خود بر اینترنت، در سال های 2002 تا 2005 میلادی، فاصله می گیرند و جای خود را به بدافزارهایی می دهند که به نحوی سرقت پول و کسب درآمد را تسهیل می کنند.

آزمایشگاه های امنیتی پاندا، تنها راه کاهش تهدیدات اینترنتی را افزایش و ارتقاء آگاهی کاربران، استفاده از برنامه های امنیتی به روز شده و فن آوری های پیشرفته حفاظتی و نیز به روز رسانی برنامه های کاربردی مهم، برای ترمیم حفره های امنیتی جدید، می داند.

دراین گزارش به مدیران شبکه و نیز کاربران خانگی اینترنت توصیه شده است که برای بررسی وضعیت امنیت در سیستم های خود بطور رایگان از برنامه Malware Radar برای شبکه های محلی و از برنامه های NanoScan و TotalScan برای رایانه های خانگی، استفاده کنند.

www.mec-security.com

مترجم: اسماعیل ذبیحی

  • ۸۶/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">