ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

ثبت‌نام سیم‌کارت‌ دولتی در بهمن قطعی شد

| چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۸۵، ۰۹:۴۷ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اعلام این‌که برنامه‌ی داخلی شرکت ارتباطات سیار این است که سیم‌کارت ‌٧٠ درصد شهر‌ها تا مهرماه واگذار شود و بعد از آن واگذاری اولویت‌ها، جلو بیفتد، گفت: سیم‌کارت‌های بخش عمده‌ی شهرهایی که در اولویت‌های پایانی قرار دارند، تا مهرماه خارج از نوبت واگذار می‌شوند.
وحید صدوقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اعلام این‌که سیم‌کارت‌های ‌٥٣١ شهر خارج از نوبت واگذار شده است، اظهار داشت: ‌٥٣ درصد سیم‌کارت‌های ‌١٠١٦ شهر ثبت‌نامی ‌واگذار شده که این امر اضافه بر تعهداتمان بوده است؛ برنامه‌ی ما این است که تا پایان بهمن‌ماه ظرفیت شهرهای کوچک توسعه یافته و سیم‌کارت‌های کلیه‌ی ثبت‌نام شدگان واگذار شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ادامه داد: با توجه به پیشرفت پروژه‌ سعی کردیم در سه ماهه‌ی اول بسترسازی لازم را انجام دهیم و در هین راستا سیم‌کارت ‌٥٣١ شهر را خارج از نوبت واگذار کردیم.
صدوقی گفت: سیم‌کارت‌های بخش عمده‌ی شهرهایی که در اولویت‌های پایانی قرار دارند، تا مهرماه خارج از نوبت واگذار می‌شود و معمولا عمده‌ی استردادی‌ها به اولویت‌های پایانی مربوط است و تعداد متقاضیان این اولویت‌ها کمتر از ‌٨٠ هزار نفر است، به خاطر همین امکان جلو انداختن اولویت‌ها از مهرماه وجود دارد.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار با اعتقاد بر این‌که GC‌ها آن طور که از آن‌ها توقع می‌رفت، نتوانستند کار را پیش ببرند، گفت: بدون ایجاد ظرفیت و کنترل کیفیت شبکه سیم‌کارت واگذار نخواهد شد و به طور حتم این دو عامل هر ماه کنترل و بعد برای واگذاری تصمیم‌گیری می‌شود.
او همچنین ادامه داد: ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری و ثابت در بهمن‌ماه سال جاری قطعی شد و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی در این‌باره هستیم.
صدوقی با بیان این‌که قیمت سیم‌کارت اعتباری و ثابت اپراتور اول، هم زمان با ثبت‌نام مشخص می‌شود، اظهار داشت: شرکت ارتباطات سیار به عنوان اپراتور اول مجوز ارایه‌ی سیم‌کارت اعتباری دارد و هم اکنون در حال پیگیری قیمت پیشنهادی هستیم؛ درخواست خود را به کمیسیون ماده دو تنظیم مقررات ارایه دادیم که قیمت سیم‌کارت براساس قیمت تمام شده‌ی آن تعیین می‌شود.
به گفته‌ی وی، ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری و ثابت در بهمن‌ماه نامحدود خواهد بود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار درباره‌ی ایجاد بانک اطلاعاتی صاحبان تلفن همراه برای عموم مردم، گفت: شماره‌های تلفن همراه شخصی است و ارایه‌ی اطلاعات آن به عموم، باید مورد بررسی قرار گیرد تا به حریم خصوصی افراد تجاوز نشود؛ تا به حال تصمیمی‌ برای ارایه‌ی بانک اطلاعاتی تلفن همراه به عموم گرفته نشده است؛ اما بانک اطلاعاتی مورد نظر موجود است و مشکلی از نظر اجرای این طرح نداریم.
وی با اعلام این که مرکز call center تا پایان سال افتتاح خواهد شد، گفت: با افتتاح این مرکز به نیازهای مشترکان از جمله قیمت، تعداد تماس‌های گرفته شده و برخی خدمات دیگر که اکثر اپراتورها به مشترکان ارایه می‌دهند، پاسخ داده می‌شود؛ تا به حال در این زمینه ضعف داشتیم و شماره‌ی ‌٠٩٩٩٠ نیاز مشترکان ما را برطرف نمی‌کند.
او درباره‌ی تاخیر GC‌ها و مشکلاتی که طی آن برای شرکت ارتباطات سیار ایجاد شده است، به ایسنا گفت: ما سعی کردیم که مشکلات GC‌ها را برای فعالیت برطرف کنیم تا آن‌ها بتواند سریع‌تر به تعهداتشان عمل کنند؛ در سه مقطع موفق بودند اما در وارد کردن سایت‌ها به شبکه‌ با تاخیر عمل می‌کنند.
صدوقی تصریح کرد: بخش قابل ملاحظه‌یی از سایت‌ها آماده است، اما هماهنگ نبودن آن‌ها باعث شده تا سایت‌ها آمادگی ورود به شبکه را پیدا نکنند؛ به همین خاطر در حال فشار آوردن به آن‌ها هستیم تا سایت‌ها را سریع‌تر آماده کنند.
مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار در پایان گفت: از اوایل شهریورماه تعداد مشترکان از مرز ‌١٠ میلیون نفر می‌گذرد و تا پایان سال طبق برنامه به ‌٥/١٥ میلیون مشترک خواهیم رسید.

  • ۸۵/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">