ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جایزه بزرگ وب برای سایت های دولتی

| شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۱۲:۰۳ ب.ظ | ۱ نظر

دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در راستای برگزاری دومین همایش ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی و اعطای جایزه بزرگ وب، با هدف فعال‌سازی خدمات‌ الکترونیکی دولت به مردم، از کلیه دستگاههای قوای سه گانه برای حضور در این همایش دعوت می‌کند.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، حجت‌الاسلام، سعید سالاریان، قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با بیان مطلب فوق، اظهار داشت: در راستای ابلاغ سیاست‌های کلی نظام اداری کشور توسط مقام معظم رهبری –مدظله‌العالی- مبنی بر توسعه نظام اداری الکترونیک کشور و در پی برگزاری موفقیت‌آمیز نخستین همایش ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی و اعطای "اولین جایزه بزرگ وب" به برگزیدگان، دومین دوره این همایش در اواسط تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام و حضور 186 دستگاه و وزارت‌خانه در دوره قبل، گفت: مبنای کار در این دوره از همایش ابتدا بر اساس خوداظهاری وسپس بررسی فعالیتها و انطباق آنها با شاخصهای بین‌المللی خواهد بود .

وی خاطر نشان کرد: دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی بر اساس وظایف محوله همچون دوره گذشته این ارزیابی را در سطح کلیه وب‌گاههای حکومتی برگزار کرده و بر همین اساس از کلیه دستگاههای قوای سه‌گانه برای حضور در این همایش دعوت بعمل می‌آید تا در موعد مقرر ( تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری ) با مراجعه به وب‌گاه شورا به آدرس www.scict.ir ثبت‌نام کنند.

قائم مقام دبیر شورای عالی اطلاع‌رسانی با بیان اینکه در این دوره، تیم فنی دبیرخانه با اشراف علمی دانشگاه صنعتی شریف، ارزیابی وب‌گاه‌ها را بر عهده خواهند داشت، افزود: ارزیابی وب‌گاه‌های دولتی امسال با برخی تغییرات در 10 شاخص خدمات الکترونیک و غیرحضوری، اطلاع‌رسانی، اعتبار و کیفیت محتوا، روزآمدی، تعامل با کاربر، جلوه‌های بصری، گردش کار مناسب، امنیت، فناوری روزآمد، پاسخگویی و احترام به کاربران برگزار می‌شود.

سعید سالاریان با بیان این که ویژگی ارائه اطلاعات، سرویس‌ها و خدمات به نحو الکترونیکی در سهولت، سرعت و شفافیت آن است، تصریح کرد: این ارزیابی به طور سالانه برگزار می‌شود و با اعلام نتایج، وب‌گاه‌هایی که نسبت به دوره قبل نیز در ارائه این سرویس‌ها پیشرفت داشته‌ و تلاش مضاعفی برای ارائه خدمات‌الکترونیکی به مردم کرده‌اند، اعلام و از آنها تقدیر به عمل خواهد آمد.

  • ۸۹/۰۲/۱۸

نظرات  (۱)

ثبت نام در دومین جشنواره ارزیابی وبگاه های دولتی تا پایان خرداد تمدید شد با توجه به استقبال و مشارکت دستگاه های دولتی برای حضور در " دومین جشنواره ارزیابی وب گاه های دولتی " ، زمان ثبت نام تا پایان خرداد ماه 89 تمدید شد. به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی مهدی آقا محمد، معاون پشتیبانی، مالی و اداری دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی اظهار داشت: تا کنون بیش از 300 وب گاه دولتی برا ی حضور در این جشنواره ثبت نام کردند. وی از دستگاه های تابع قوای مجریه، مقننه و قضائیه و سایر نهاد های حاکمیتی که دارای نشانی اینترنتی می باشند دعوت کرد تا پایان خرداد ماه به پورتال دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی به نشانیwww.scict.ir مراجعه و وب گاه خود را ثبت نام نمایند. آقا محمد تاکید کرد: برگزاری این جشنواره موجب افزایش همت و تلاشی مضاعف در راستای توسعه نظام اداری الکترونیک کشور به منظور ارائه خدمات الکترونیکی و ارتقاء روحیه رقابتی و ایجاد انگیزه در دستگاه های مربوطه می باشد . گفتنی است در این جشنواره ضمن معرفی و تقدیر از برترین ها به رتبه های اول تا سوم هر گروه جایزه بزرگ وب تعلق می گیرد. دومین جشنواره ارزیابی وبگاه های دولتی با هماهنگی و اشراف علمی دانشگاه صنعتی شریف اواخر تیر ماه سال جاری در تهران برگزار می شود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">