ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جدیدترین جرایم گروه هکرهای ناشناس

| يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۴۱ ب.ظ | ۰ نظر

هکرهای گروه ناشناس که به تازگی با دست پیدا کردن و انتشار فایل صوتی محرمانه کنفرانس تلفنی FBI و پلیس بریتانیا جنجال آفرین شدند، طی روزهای گذشته در سرتاسر جهان فعالیتهای زیادی داشته و وبسایتهای دولتی و خصوصی فراوانی را مختل کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از هکرهای وابسته به گروه ناشناس به وب سایت دولت سوئد حمله کرده و با بالا بردن ترافیک شبکه، آن را غیر فعال کردند. این گروه روز شنبه چهارم فوریه 2012 از طریق توئیتر مسئولیت این حمله سایبری به وب سایتی که تمامی نهادها و بخشهای دولت سوئد از آن استفاده می کردند را به عهده گرفتند.

"جیکوب لاگرکرنسر" سخنگوی دولت سوئد تایید کرد که این وب سایت دچار اختلالاتی شده است اما توضیحات بیشتری در این زمینه ارائه نکرده و اعلام کرد دولت سوئد هرگز درباره مسائل امنیتی اظهار نظر نمی کند.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، گروه CyberForce که این حمله هکری را انجام داده خود را یکی از زیر مجموعه های گروه ناشناس معرفی کرده است، گروهی که به تازگی و به واسطه هک کردن ایمیلهای محرمانه و دسترسی به فایل صوتی کنفرانس تلفنی که میان مقامات FBI و اسکاتلندیارد، پلیس بریتانیا، انجام گرفته بود، به شهرت بالایی رسیده است.
حمله سایبری به موسسات مالی در برزیل

گروهی دیگر از هکرهای وابسته به گروه ناشناس که به گروه "ناشناس برزیل" شهرت دارند، وب سایتهای مالی کشور برزیل را مورد هجوم حملات پی در پی خود قرار داده اند و وب سایت شرکت Citigroup و دیگر موسسه های مالی مشهور در برزیل را مختل کرده اند.

گروه ناشناس برزیل حملات سایبری مشهور به "ناتوانی در ارائه خدمات" را علیه فدراسیون بانکداری برزیل، یا "فبرابن"، بانک BMG، بانک "پان آمریکن" و صفحاتی از وب سایتهای Citigroup برزیل و آمریکا اجرا کرده است. هکرها می گویند هدف آنها از این حملات سرقت پول یا اطلاعات نبوده است.

در پی انجام این حملات مقامات برزیلی روز گذشته، چهارم فوریه 2012 اعلام کردند که وب سایت Citigroup دچار اختلالات موقتی و کوتاه مدتی شد و طی یک ساعت دوباره به حالت اولیه بازگشت. وب سایت دیگر مراکز و موسسه ها از قبیل "فبرابن" دچار افزایش شدید بار ترافیکی شده بود.

هکرها در توئیتر خود بانک مرکزی برزیل را نیز از دیگر اهدافشان اعلام کرده بودند و وب سایت این بانک را نیز دچار افزایش شدید بار ترافیکی کردند که البته هیچ گزارشی بر اساس اینکه وب سایت بانک مرکزی برزیل توسط هکرها دچار مشکل شده، ارائه نشد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، گروه هکرهای برزیل هدف از انجام این حملات را ایجاد کمپینی برای مقابله با فساد در برزیل اعلام کرده و مسئولیت اختلال در بزرگترین موسسه های مالی و دولتی برزیل و بانکهای بخش خصوصی در این کشور از قبیل بانک برزیل، Itau و بانک برادسکو SA را به عهده گرفته اند.

  • ۹۰/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">