ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات نحوه اخذ رای الکترونیکی اعلام شد

| شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۰، ۰۳:۴۹ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات وزارت کشورگفت: دستگاه اخذ رای الکترونیکی توسط کارشناسان داخلی تولید شده و قرار است در 20 حوزه انتخاباتی استفاده شود.

'امیر شجاعان' در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در رای گیری الکترونیک، مدارک شناسایی رای دهنده و نیز احتمال رای مکرر وی به داوطلبان در شعبه اخذ رای بررسی می شود.

وی افزود: در مرحله بعدی اطلاعات فرد به ترمینال نظارت ارسال می شود و بعد از اعمال نظارت، تعرفه الکترونیکی رای دادن به صورن یک کارت الکترونیکی (توکن) حاوی امضای دیجیتالی ناظر و مجری در اختیار رای دهنده قرار می گیرد.

این مقام مسوول در وزارت کشور گفت: با مراجعه رای دهنده به صندوق اخذ رای الکترونیکی که مانند یک دستگاه ای.تی.ام کار می کند و با ورود کد داوطلب توسط کاربر تصویر داوطلب در صفحه نمایش به همراه راهنمایی صوتی دیده می شود و کاربر داوطلب مورد نظر خود را انتخاب می کند و حتی امکان دادن رای سفید نیز وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله بعدی تایید نهایی داوطلبان مورد نظر توسط کاربر انجام و از این صفحه پرینت گرفته می شود و به صورت خودکار در صندوقی که در زیر دستگاه اخذ رای الکترونیک تعبیه شده وارد می شود.

شجاعان گفت: برگه های چاپ شده رای کاربران به عنوان ملاک شمارش آرا محسوب می شود بلکه اطلاعات در حافظه دستگاه ذخیره می شود و بعد از پایان زمان اخذ رای اطلاعات تخلیه می شود.

مدیر وزارت کشور گفت: این دستگاه با طراحی بسیار ساده و دارای امنیت بالایی است به طوری که هرگونه تغییرات را در خود ذخیره می شود و حتی افراد بی سواد نیز به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.

وی گفت:در دستگاه های اخذ رای الکترونیکی سیستم عامل بومی ذخیره شده است و با این روش بلافاصله بعد از اتمام رای گیری می توان نتیجه رای گیری را اعلام کرد.

وی گفت: در دیگر کشور بخش چاپ از رای افراد حذف شده است؛ اما این بخش در کشور به دلیل افزایش اعتماد میان رای دهندگان و داوطلبان حذف نشده است و در صورت نیاز به شمارش مجدد آرا می توان از آن استفاده کرد.

  • ۹۰/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">