ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات و کاربردهای کارت هوشمند ملی

| سه شنبه, ۲۲ دی ۱۳۸۸، ۰۱:۱۱ ب.ظ | ۰ نظر

مصطفی محمدنجار با بیان اینکه بهداشت، درمان و کیف الکترونیکی از جمله خدمات کارت ملی هوشمند است گفت: حدود 10 هزار کارت هوشمند ملی تا بهمن ماه برای شهروندان استان قم صادر می شود و در سال آینده یک میلیون کارت صادر خواهد شد.

مصطفی محمدنجار در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای پایلوت کارت ملی هوشمند در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه های خدمات رسانی کارتهای هوشمند افزود: خدمات الکترونیکی کارت ملی هوشمند در حوزه هایی چون بهداشت و درمان و همچنین در بخش هدفمند کردن یارانه ها برای ارائه خدمات یارانه ای کاربرد دارد.

وی ادامه داد: این کارتهای همچنین می توانند در انتخابات نیز مورد استفاده قرار گیرد تا مشارکت شهروندان در انتخابات تسهیل شود. ضمن آنکه در صورت مشارکت سیستم بانکی کشور می توان از آن به عنوان کیف پول الکترونیکی نیز بهره برداری کرد.

نجار، کاهش سفرها، کم کردن هزینه ها و جلوگیری از اتلاف وقت را از جمله مزایای این کارتها ذکر کرد و اظهار داشت: تفاوت کارت ملی هوشمند با کارت هوشمند کاغذی در میزان امنیت آن است. در کارتهای هوشمند علاوه بر مشخصات فردی، اطلاعات بیومتریک، اثر انگشت و عکس فرد نیز در آن درج شده است از این رو امکان جعل اسناد به حداقل می رسد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه در صورت فراگیر شدن این کارتها می توان خدمات جدیدی را به شهروندان ارائه کرد خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مشارکت مناسبی داشت که با خدماتی که ارائه شد در بهمن ماه به صورت آزمایشی 10 هزار کارت هوشمند در استان قم صادر می شود و در سال آینده نیز حدود یک میلیون کارت صادر می شود.

تفاهم نامه اجرای پایلوت کارت ملی هوشمند امروز دوشنبه با حضور وزرای ارتباطات و کشور منعقد شد.
راه اندازی پایلوت کارت ملی هوشمند در استان قم

در همین رابطه معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه اندازی پایلوت کارت ملی هوشمند در استان قم خبر داد و گفت: این پایلوت برای ارائه خدمات به یک میلیون شهروند استان قم برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمجید ریاضی در مراسم امضای تفاهم نامه اجرای پایلوت کارت ملی هوشمند در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه پایلوت کارت ملی هوشمند در استان قم اجرایی می شود، افزود: به منظور هوشمند کردن کلیه کارتهای ملی، در فاز یک مطالعات، طراحی و اجرای پایلوت کارت ملی هوشمند برای یک میلیون شهروند استان قم در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه خروجی فاز یک این طرح در فاز دوم به کار گرفته می شود، اظهار داشت: این پروژه اهدافی چون افزایش امنیت، حداقل کردن جعل هویت و به روز رسانی و تکمیل فعلی مرکز داده سازمان ثبت احوال را دنبال می کند.

ریاضی ادامه داد: برای راه اندازی پایلوت کارت ملی هوشمند حدود 40 میلیارد ریال کمک شد و برآوردهای اولیه حاکی از این است که هر کارت حدود 7 هزار تومان هزینه دارد امیدواریم با اجرایی کردن این طرح شهروندان بتوانند به راحتی از خدمات مورد نیاز به صورت الکترونیکی بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه این کارت می تواند به عنوان کارت سلامت نیر به کار برده شود، یادآوری کرد: از این طریق می توان نسخه های الکترونیکی نیز صادر کرد.

معاون فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه این پروژه به طور کامل اجرایی می شود.

  • ۸۸/۱۰/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">