ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جزییات پروژه پاک سازمان فناوری اطلاعات

| شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۹ ب.ظ | ۰ نظر

طرح «پایش آنلاین اطلاعات کشور» با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی از داده‌های غیرمحرمانه و قابل انتشار برای استفاده عمومی کسب و کارها و گروههای تحقیقاتی و دانشگاهی از این داده‌ها، اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ایجاد بانک اطلاعاتی کشور از داده‌ها و اطلاعات غیر محرمانه و قابل انتشار، به عنوان مرجع واحد قابل اطمینانی برای استفاده و عرضه عمومی داده‌ها به بخش‌های مختلف کشور از جمله کسب و کارها، گروه‌های تحقیقاتی و دانشگاهی و مردم، اجرایی می‌شود.

سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف اجرای تکلیف پیاده سازی داشبورد آنلاین اطلاعات کشور، فراخوان مشارکت عمومی برای انتخاب سرمایه گذار و پیمانکار خصوصی ساخت، بهره‌برداری و واگذاری این طرح را اعلام کرده است.

در پروژه پایش آنلاین اطلاعات کشور (پاک)، شرکت سرمایه گذار و پیمانکار به نمایندگی از سازمان فناوری اطلاعات ایران، باید با جمع‌آوری و طبقه بندی و ارائه اطلاعات حیاتی آنلاین و قابل اتکا در قالب داشبورد مدیریتی، جهت تصمیم سازی رئیس جمهور و هیئت دولت اقدام و در ادامه با تعیین و تجمیع عملکرد شاخص‌های راهبردی و عملیاتی دستگاه‌های اجرایی و سایر حوزه‌های فعال و مؤثر کشور، امکان ارائه تحلیل‌های مطمئن و مؤثری را فراهم کند.

ایجاد بانک اطلاعاتی کشور از طریق گردآوری، دسته بندی، تحلیل داده‌ها و روندها، و تعامل با ذینفعان و مخاطبان از جمله آحاد جامعه به منبعی ارزشمند از داده‌های عظیم در کشور تبدیل خواهد شد که قابلیت تجاری سازی و کسب درآمد را دارا است.

محدوده این پروژه در سطح ملی است و با دریافت اطلاعات کلیدی و حیاتی از تمام دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی کشور و گردآوری تمام آمار و اطلاعات بازار کسب و کارها اجرایی می‌شود.

در لایه دریافت اطلاعات، گستره پروژه در حوزه تمام آمار و اطلاعات و شاخص‌های کلیدی عملکرد دستگاه‌های اجرایی منتخب و نهادهای اثرگذار مانند اصناف و اتحادیه‌ها و کسب و کارها به‌صورت تجمیعی است و مجموعه داده‌های قابل گردآوری از بستر جامعه و مردم خواهد بود.

در لایه ارائه و انتشار اطلاعات، تمام داده‌ها و تحلیل‌های آن به صورت محرمانه به مقامات عالی کشور ارائه و همچنین به موازات آن اطلاعات عمومی غیرمحرمانه و قابل انتشار در سطوح پایین‌تر و به سایر متقاضیان (تمام بخش‌های دولت، کسب‌وکارها، اصناف واتحادیه‌ها، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و مردم) ارائه می‌شود.

برآورد تقریبی سرمایه گذاری ساخت، بهره‌برداری و انتقال طرح پایش آنلاین اطلاعات کشور (پاک) ۶۰ میلیارد ریال عنوان شده که دوره پیشبرد موافقتنامه، ساخت و احداث و بهره‌برداری تجاری در مجموع حدود ۶ سال و قابل تمدید خواهد بود.

امکان ارائه وام از محل اعتبارات صندوق‌های نوآفرین و نوآوری ریاست جمهوری با نرخ سود تسهیلات ۱۱ درصد و امکان ارائه همزمان سرویس و بهره‌برداری در طول دوران احداث و آزمایش و تحویل سامانه‌ها منوط به تحویل و آماده‌سازی سامانه اختصاصی در زمان مقرر، از جمله موارد تشویقی در نظر گرفته شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">