ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمع آوری بازی های بدون مجوز از بازار

| دوشنبه, ۷ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۱۶ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌یی از برگزاری نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌یی تهران در مردادماه امسال در بوستان گفت‌وگو خبر داد.

بهروز مینایی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه نظام ملی رده‌بندی بازی‌های رایانه‌یی "اسرا" یک سال و نیم است بازی‌هایی که در بازار ایران به طور قانونی توزیع می‌شود را رده‌بندی می‌کند، ادامه داد: در این نمایشگاه خانواده‌ها می‌توانند در بخش اسرا حاضر شده و با چگونگی تامین سلامت روانی و جسمی کودکان خود در استفاده از بازی‌های رایانه‌یی آشنا شوند.

وی با بیان این که این نمایشگاه در سه بخش اصلی برگزار می‌شود، اظهار کرد: بخش سرگرمی که شامل وسایل و آخرین دستاورد بازی‌های رایانه‌یی در بخش تکنولوژی و بازی‌های مکمل رایانه‌یی است، برای بازدیدکنندگان امکان استفاده از این وسایل و آشنایی نزدیک آن‌ها با این صنعت را فراهم می‌آورد.
مینایی افزود: فن‌آوری‌های نوین مرتبط با حوزه بازی مثل شرکت‌های مطرح انیمیشن دیگر بخش نخستین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی‌های رایانه‌یی تهران است.

به گفته او بخش اصلی این نمایشگاه، بازی‌های رایانه‌یی ایرانی و تولیدات ملی است که امسال به طور گسترده‌ برگزار می‌شود زیرا این نخستین بار است که بازی‌های ملی می‌توانند یک جشنواره مستقل داشته باشند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: علاوه بر بازی‌هایی که پیش از این به بازار عرضه شده است، بازی‌های جدیدی چون گرشاسب، میرمهنا (شخصیت تاریخی)، گاندو (نوعی تمساح) و رالی نیز در این جشنواره و نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

مدیر بنیادی ملی بازی‌های رایانه‌یی با بیان این که بعضی از مدیران فستیوال‌ها و بازی‌سازان خارجی جز‌ء مهمانان بخش‌های خارجی این نمایشگاه هستند، اظهار کرد:‌ حدود 30 شرکت در حوزه تولید بازی در کشور فعال هستند که فکر می‌کنیم همگی علاقه‌مند به حضور باشند.

مینایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جمع‌آوری بازی‌های بدون هولوگرام از سطح بازار بازی‌های رایانه‌یی گفت: در حال حاضر هیچ بازی بدون هولوگرامی در سطح بازار تهران وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در سطح شهرستان‌ها 70 درصد بازی‌های موجود در بازار دارای هولوگرام هستند، در این راستا با جلساتی که با مدیران کل ارشاد استان‌ها داریم، قرار شده است در طول تابستان 30 درصد باقی مانده بازار از بازی‌های بدون هولوگرام پاک شود.

  • ۸۹/۰۴/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">