ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

جمع آوری دکل های BTS نباید باعث اختلال شود

| دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۳:۳۴ ب.ظ | ۱ نظر

رییس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: تدوین هر گونه طرحی برای ساماندهی دکلهای مخابراتی از سوی شورای شهر و یا هر مرجع تصمیم گیر دیگر ، نباید روند توسعه ارتباطات سیار در کشور را متوقف کند.

" علی مطهری " روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مورد طرح جامع شورای شهر تهران برای ساماندهی دکلهای مخابراتی ، اظهار داشت، مجلس شورای اسلامی و کمیته های تخصصی آن از هر گونه طرح و لایحه برای ساماندهی امور مخابراتی استقبال می کنند ،اما نکته ی مهمی که در این طرح ها باید لحاظ شود ، توجه به توسعه ارتباطات سیار و گسترش خدمات تلفن همراه در کشور است .

وی تصریح کرد، در تهیه طرحها و لوایح بخصوص طرحهای تخصصی مانند امور مخابراتی باید تمام ابعاد موضوع بررسی شده و با پرهیز از بخشی نگری ، طرح های جامع نگرانه تهیه شود.

وی برنامه توسعه شبکه فیبر نوری از سوی شهرداری تهران را مثبت ارزیابی کرد و گفت:اما فیبر نوری نمی تواند جایگزین دکلهای مخابراتی و آنتن های تلفن همراه ( BTS) شود و برای استفاده از تلفن همراه نصب آنتن ضروری است .

مطهری در مورد زیان آنتن های تلفن همراه و دکلهای مخابراتی گفت : این موضوع پیش از این در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شده است .

وی بااشاره به اینکه این آنتن ها براساس استانداردهای جهانی ساخته می شوند، تاکید کرد، استاندارد آنتن های تلفن همراه (BTS ) قبل از نصب مورد تایید قرار می گیرد.

رییس کمیته مخابرات مجلس در مورد محل نصب این آنتن ها و رعایت استاندارد در این رابطه نیز گفت:برای استفاده از تلفن همراه درسطح شهرها ،محل نصب آنتن ها باید داخل شهر باشد و در تمام دنیا نیز آنتن ها در داخل شهرها و محل های مسکونی نصب می شود.

مطهری با بیان اینکه در کشور چین که مشکل ارتباطات تلفن همراه وجود ندارد ، دکل ها و آنتن ها در پشت بام ها نصب شده است ، افزود: کمترین میزان تشعشع امواج در پای آنتن می باشد،زیرا تشعشع به سمت فضا است ، به همین دلیل امکان ارتباط دهی تلفن همراه در پای آنتن وجود ندارد.

وی بااشاره به اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ( رگولاتوری ) نهاد ناظر بر فعالیت اپراتورها است و نظارت بر تشعشعات نیز به این سازمان مربوط می شود ، تصریح کرد، اگر این سازمان بتواند به وظایف خود درست عمل کند ، بسیاری از مشکلات و اختلاف نظرها در مورد وضعیت دکل های مخابراتی و آنتن ها برطرف می شود .

  • ۸۹/۰۲/۱۳

نظرات  (۱)

از طرف ایران سل بریا نصب آنت روی پشت بام ما میخواند اقدام کنند و ما هم اجازه دادیم به نظر من ما داریم در دنیای ارتباطات زندگی میکنیم و امروزه تکنولوژی قسمت تفکیک ناپذیر زندگی انسان شده مخصوصا تلفن همراه همچنین به خاطر اینکه انواع مختلف امواج در فضا که بسیار خطرناک تر از امواج دکل های BTS هستند موضوع خطر این امواج رو کمتر جلوه میده البته با توجه به تکنولوژی به روز استفاده در این دکل ها

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">