ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حجم تجارت الکترونیکی کشور67 میلیارد تومان شد

| جمعه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۶:۰۱ ب.ظ | ۰ نظر

مدیر کل پست مستقیم و سرویس های نوین پستی گفت: حجم تجارت الکترونیکی (خرید و فروش اینترنتی) کشور که از طریق شرکت پست انجام شده است به 67 میلیارد تومان رسید.

'جواد کیوانی' در گفت و گو با ایرنا افزود: شرکت پست جمهوری اسلامی ایران از سال 1382 مطالعه در زمینه تجارت الکترونیکی را دستور کار خود قرار داد و در سال 1386 بعد از اجرای آزمایشی، خرید و فروش اینترنتی را آغاز کرد.

وی گفت: در این مدت شرکت پست شش میلیون و 200 هزار سفارش خرید اینترنتی گرفته و حجم تجارت الکترونیکی که به واسطه این شرکت انجام شده، به 67 میلیارد تومان رسیده است.

کیوانی افزود: در حال حاضر 22 شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد شرکت پست هستند که فعالان عرصه خرید و فروش الکترونیکی محسوب می شوند و هشت هزار فروشگاه مجازی را تحت پوشش دارند.

وی در مورد نقش شرکت پست در خرید و فروش اینترنتی اظهار داشت: شرکت پست محصولات سفارش شده را از فروشگاههای جمع آوری و به متقاضیان کالا تحویل و با ارایه فاکتور، وجه آن و هزینه پستی مربوطه را دریافت می کند.

کیوانی با اشاره به راه اندازی پورتال بازار الکترونیک شرکت پست به آدرس www.ebazaar.post.ir از سال گذشته گفت: عرضه کنندگان کالا و محصول می توانند از فضای این سایت برای معرفی و فروش محصولات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: خریداران نیز می توانند پس از ثبت نام در این سایت، اجناس مورد نیاز خود را انتخاب و سفارش دهند.

وی خاطر نشان کرد: مشتری همچنین می تواند پرداخت بهای کالای خریداری شده را به شیوه الکترونیکی انجام دهد یا بعد از تحویل کالا ، وجه مربوطه و هزینه پستی را به صورت نقد به مامور پست پرداخت کند.

کیوانی افزود: اگر جنس مطابق سلیقه مشتری نباشد، می تواند محصول را رایگان برگرداند و هزینه ای متوجه خریدار نخواهد بود.

وی اظهار امیداوری کرد که در سال 1391 با توافق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سامانه بازار الکترونیکی، نمایشگاه کتاب و فروشگاه رسانه های دیجیتال و انواع سی دی راه اندازی شود.

وی افزود: خرید و فروش اینترنتی فرصتی برای دفاتر خدمات ارتباطی روستایی است تا سفارش های خرید روستاییان را با استفاده از گسترده پست و شبکه توزیع مویرگی و خدمات پشتیبانی و بیمه ای قویی شرکت پست در اختیار روستاییان قرار دهد.

کیوانی با اشاره به این که، دفاتر خدمات ارتباطی در 10 هزار روستای کشور فعال هستند، گفت: یعنی 30 هزار نقطه روستایی به دفاتر خدمات ارتباطی دسترسی دارند و امکان خرید اینترنتی برای اهالی این روستاها فراهم است.

وی افزود: توسعه تجارت الکترونیک ضمن کم کردن از میزان تردد در کلان شهرها در کاهش آلودگی هوا و کمک به سلامت عمومی شهروندان نیز موثر است.

  • ۹۱/۰۲/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">