ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حذف تبلیغات فروش اسلحه داعش از فیس‌بوک

| يكشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۳۴ ب.ظ | ۰ نظر

پس از انتشار گزارش‌های رسانه‌ای در مورد تبدیل شدن فیس بوک به محلی برای تجارت غیرقانونی اسلحه در عراق، سوریه، یمن و لیبی توسط داعش، تبلیغات خرید و فروش سلاح از این شبکه اجتماعی حذف شد.

به گزارش فارس به نقل از بی تی، اخبار و مطالب منتشر شده در روزهای اخیر در برخی سایت ها و نشریات نشان می داد فیس بوک، واتس اپ، تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی پرطرفدار شاهد حضور افراد و گروه های مختلف و از جمله تروریست های داعش هستند که از این امکانات برای خرید و فروش انواع اسلحه و حتی تسلیحات سنگین استفاده می کنند.

پس از انتشار این اخبار فیس بوک صفحاتی را که حاوی تبلیغات فروش انواع سلاح های سبک و سنگین بوده اند حذف کرده است. البته مشخص نیست آیا تمامی این صفحات توسط فیس بوک بلوکه شده اند یا خیر.

تروریست های داعش در عراق و سوریه و لیبی و یمن با تشکیل گروه های مختلف در فیس بوک با اسامی مستعار به فروش انواع سلاح های ساخت آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی می پردازند. در میان این سلاح ها مسلسل های سنگین، سلاح های ضدتانک،سیستم های ضدهوایی قابل حمل،خمپاره انداز و حتی راکت های موشک انداز هم دیده می شود.

نکته جالب اینکه فیس بوک فروش اسلحه خصوصی را تنها در ژانویه امسال و پس از فشارهای گسترده ای رسانه ای و افکار عمومی ممنوع کرد و برای گزارش وجود صفحاتی به این منظور امکاناتی را به این شبکه اجتماعی افزود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">