ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمایت از بازی های رایانه ای در جشنواره تسما

| يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۸۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ | ۰ نظر

علاوه بر حمایت از آثار برگزیده در بخش بازی¬های رایانه¬ای در جشنواره تسما، برپایی "بازار اشتراک محتوای الکترونیکی" می¬تواند برای تولید کنندگان بازی¬های رایانه¬ای موجب درآمد زایی و بازگشت سرمایه باشد.

به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره تسما، دکتربهروز مینایی، معاون فنی دبیرخانه شورای عالی اطلاع¬رسانی با اشاره به ظرفیت جشنواره¬ها و مسابقات ملی در حمایت از تولید¬کنندگان برتر گفت: هم اکنون در جشنواره تسما که به همه حوزه¬ محتوای الکترونیکی می¬پردازد، بخش ویژه¬ای جهت بازی¬ها و سرگرمی¬های الکترونیکی وجود دارد که همه تولید کنندگان می¬توانند با شرکت در جشنواره، آثار خود را در معرض داوری و حمایت قرار دهند.

وی افزود: علاوه بر حمایت آثار برگزیده جشنواره، ساز و کار دیگری تحت عنوان " بازار اشتراک محتوای الکترونیکی" در ذیل جشنواره وجود دارد که می¬تواند برای تولید کنندگان موجب درآمد زایی و بازگشت سرمایه باشد، ضمن اینکه به اشتراک گذاشتن تجارب گذشته، موجب افزایش مجموع توان کشور در این حوزه می شود.

وی با تاکید بر ضرورت هوشمندی و هماهنگی رفتارها در حوزه بازی¬های رایانه¬ای، از همه تولید کنندگان خواست با شرکت فعال در این جشنواره، توان تولید محتوای الکترونیکی در کشور را بخوبی نشان دهند.

دکتر مینایی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری بازی¬ها و سرگرمی¬های رایانه¬ای بر شخصیت مخاطبان گفت: بازی¬های رایانه‌ای و الکترونیکی این قابلیت را دارند که در فرآیندهای آموزشی مستقیم و غیرمستقیم به‌کار گرفته شوند و در عین جذابیت، سرگرمی و تفریح، آموزش‌های مفیدی برای مخاطب داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین بازی¬های رایانه‌ای و الکترونیکی به عنوان یک ابزار فرهنگ‌ساز می‌توانند تقویت‌کننده¬ هویت اسلامی و ایرانی برای کودکان، نوجوانان و همه مخاطبان این پدیده باشد.

وی گفت: ایران با داشتن نیروی انسانی خلاق و سرمایه¬های فرهنگی و مفهومی فراوان، در زمینه تولید بازی و سرگرمی¬های رایانه¬ای مزیت دارد و تاکنون چندین بازی قابل قبول در کشور تولید شده که البته باید در طول زمان و با انباشت تجربیات عملی در کشور، کیفیت این بازی¬ها ارتقا یابد.

مینایی با اشاره به عمده‌ترین چالش پیش روی صنعت بازی‌سازی ایرانیبیان داشت: عدم رعایت حقوق مالکیت معنوی و آشفتگی در بازار بازی های رایانه ای عمده‌ترین چالش کنونی است. گر چه ایران قابلیت‌های انسانی فراوانی درزمینه بازی¬سازی دارد و از حدود پانزده سال پیش افراد علاقمند و مستعد و تلاش‌گر دست به تولید بازی‌های رایانه‌ای و الکترونیکی زده‌اند، اما شکست در مواجهه با بازار موجب عقب‌نشینی آنان و در نتیجه عدم تجمیع تجارب انسانی در این زمینه شده است.

وی در پایان گفت: برای تقویت صنعت بازی¬های رایانه¬ای در کشور، ضمن فرهنگ‌سازی رعایت حقوق مالکیت فکری و مقابله جدی با عدم رعایت حق مالکیت معنوی در کشور، یک سری اقدامات زودبازده همچون فعال‌سازی چند ناشر بازی با حمایت صحیح دولت و تسهیل مسیر صادرات جهانی بازی‌های تولید داخل، می¬تواند شرایط را برای بیش از سی شرکت بازی¬ساز ایرانی بهبود دهد.

  • ۸۶/۰۵/۰۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">