ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حملات سایبری یکی از 5 تهدید سال 2012

| يكشنبه, ۲۵ دی ۱۳۹۰، ۰۲:۲۸ ب.ظ | ۰ نظر

بر اساس گزارش سالانه مجمع جهانی اقتصاد تهدیدات و حملات سایبری یکی از 5 تهدید بزرگ جهانی در سال 2012 است که امنیت میلیاردها نفر را به خطر انداخته است.

به گزارش فارس به نقل از وی تری، برای تهیه این گزارش با بیش از 460 نفر متخصص در حوزه آی تی در صنایع مختلف، دولت ها، دانشگاه هاو سازمان های مدنی مصاحبه شده و همه آنها بر خطر جدی حملات سایبری برای صلح و امنیت جهانی در سال های آتی تاکید کرده اند.

در این گزارش 50 تهدید جهانی در 5 حوزه اقتصاد، محیط زیست، ژئوپلتیک، جامعه و فناوری برشمرده شده اند و در میان 5 تهدید برتر جهانی تهدیدات سایبری رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

تبعیض شدید درآمدی اولین خطر برای امنیت جهان است و عدم توازن بی سابقه مالی و همین طور افزایش گازهای گلخانه ای تهدیدهای دوم و سوم توصیف شده اند. بعد از حملات سایبر پنجمین تهدید مهم بحران در تامین آب اعلام شده است.

در این گزارش بیشترین تاکید متوجه تهدیدات اجتماعی و اقتصادی است، این در حالی است که در سال 2011 بیشتر بر تهدیدات زیست محیطی تاکید شده بود.

ناآشنایی با تهدیدات سایبر در میان عموم مردم و همین طور دخالت روزافزون دولت هاو سازمان های بزرگ در این کار باعث شده حملات سایبر امسال به تهدیدات جدی تری مبدل شوند.

  • ۹۰/۱۰/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">