ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

حمله بدافزاری گسترده به سرور شرکت‌های تجاری

| سه شنبه, ۶ خرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۳۳ ب.ظ | ۰ نظر

هکرها با شناسایی یک آسیب پذیری خطرناک در سرورهای شرکت های تجاری که تهیه وصله نرم افزاری برای آنها دشوار است، بدافزاری را برای حمله به این سرورها طراحی کرده اند.

به گزارش فارس به نقل از زددی نت، هزاران رایانه سرور در شرکت های مختلف جهان هدف حمله بدافزاری متعلق به شرکت Blue Mockingbird قرار گرفته اند.

بدافزار یادشده با هدف سرقت رمزارزهای مختلف طراحی شده است و اوائل ماه جاری میلادی برای اولین بار شناسایی شده بود. تحلیل گران شرکت امنیتی رد کاناری می گویند احتمالا بدافزار یادشده از دسامبر سال ۲۰۱۹ فعال بوده است. هنوز ابعاد خرابکاری های این بدافزار و میزان سرقت رمزارز توسط آن مشخص نیست.

بدافزار یادشده به سرورهایی حمله می کند که بر روی آنها برنامه های مختلف سازگار با ASP.NET نصب شده باشند. هکرها از آسیب پذیری سوء استفاده می کنند که قبلا برای رفع آن وصله ای موسوم به CVE-۲۰۱۹-۱۸۹۳۵ از سوی مایکروسافت عرضه شده بود. اما بسیاری از مدیران شبکه ها از نصب وصله یادشده خودداری کرده اند.

  • ۹۹/۰۳/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">