ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خبر مسرت بخش دولتی ماندن یک شرکت

| دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۸۸، ۰۳:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

امیر حسین سعیدی نایینی - یکشنبه بیست و هفتم دی ماه خبر تعیین اعضای هیات مدیره شرکت خدمات انفورماتیک راهبر را در روزنامه فناوران خواندم.

انتخاب افرادی با منصب‌های بالای دولتی به عنوان هیات مدیره شرکتی انفورماتیکی و مخالفت با خصوصی سازی این شرکت بسیار مسرت بخش بود.

شاید این سوال پیش آید که علیرغم شعارهای خصوصی سازی و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و ضرر و زیان‌های ناشی از فعالیت‌های شرکت‌های دولتی، چنین خبری موجب یاس و ناامیدی است، پس مسرت و خوشحالی از چه بابت است؟
در پاسخ این سوال باید گفت:

1 - دولتی نگه داشتن این شرکت حاکی از آن است که علیرغم کسادی بازار فناوری اطلاعات قراردادهای چرب و چیلی به نام این شرکت منعقد شده که ارزش نگه داشتن دارد و هنوز به این فلاکت نرسیده که به بخش خصوصی واگذار شود.

2 - وجود ذیجود و پربرکت مقامات دولتی در هیات محترم مدیره این شرکت، آینده ای درخشان را نوید می‌دهد و با کم ترین تلاش، بیش ترین قرارداد‌ها را به سوی این شرکت سرازیر خواهند کرد و چون بسیاری دیگر از همنوعان خود، مفاهیمی ‌جدید از کارایی و بازدهی و مارکتینگ به جهانیان عرضه خواهند نمود.

و مسلما هر روزشان از دیروزشان به خواهد بود.

3 - این اقدام پیامی ‌صادقانه برای بخش خصوصی در بر دارد که از هرگونه اقدام جاه طلبانه و جاهلانه برای توسعه و یا نوآوری و یا خدای ناکرده اضافه نمودن نان خور پرهیز نموده و کما فی السابق برنامه‌های خود را بر اساس ریزه خواری و پس مانده خواری شرکت‌های دولتی پایه ریزی فرمایند.

4 -بزرگ ترین پروژه انفورماتیکی که می‌توانست منشا خیر و برکاتی برای بخش خصوصی باشد، به شرکتی دولتی واگذار شده که از منابع بیت المال تغذیه می‌کند و در نتیجه از درآمدهای مردم کاسته و به هزینه‌های آنها افزوده می‌شود تا خدای ناکرده بر اثر درآمد‌های زیادی راه تبذیر و اسراف را پیش نگیرند و کماکان در صراط مستقیم پا بر جا بمانند و البته بانیان را دعایی بس خیر نمایند.

5 - انتخاب شرکتی دولتی برای اجرای پروژه بسیار مهم شناسنامه دار کردن املاک کشور این نوید را برای زمین خواران گرانمایه در بر دارد که با خاطری آسوده به شغل شریف خود ادامه داده و مطمئن باشند که این پروژه نیز سرنوشتی چون دیگر پروژه‌های واگذار شده به شرکت‌های دولتی خواهد داشت، آسوده بخوابند که بعضی‌ها بیدارند.

6 - تلاش بی وقفه بعضی از مدیران دولتی برای ایجاد انجمن‌ها و سندیکاهای موازی در بخش خصوصی و شقه نمودن نهادهای مردم نهاد قانونی و فراگیر و گسترده و عنایت ویژه آنها جهت محروم سازی بخش خصوصی و عدم ارجاع پروژه‌های بزرگ و ملی و بی تفاوتی دستگاه دولتی متولی فناوری اطلاعات نه تنها حکایت از عدم التزام عملی این بزرگواران به ولایت فقیه دارد بلکه همه و همه پیامی‌ روشن دارد که انتظار بخش خصوصی برای تحقق فرمان حضرت امام (ره) مبنی بر ارجاع کار مردم به مردم و اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی که تاکید و تصریح مقام معظم رهبری را دارد تنها با از میان برداشتن مدیران میانی ممکن است و به سر منزل مقصود می‌رسد و همواره باید این فرمایش تاریخی حضرت امام (ره) را آویزه گوش کند که «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد.»
منبع : روزنامه فناوران

  • ۸۸/۱۰/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">