ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خداحافظی روسیه با ویزا و مسترکارت

| جمعه, ۸ دی ۱۳۹۶، ۰۵:۲۴ ب.ظ | ۰ نظر

انجمن فین تک روسیه اعلام کرد: برای حفظ مسائل امنیتی، سیستم های پرداخت ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به شبکه پرداخت روسیه را ندارند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از راشاتودی، انجمن فین تک روسیه که تحت نظر بانک مرکزی این کشور برای توسعه فناوری های مالی عمل می کند، اعلام کرد که دو سیستم پرداخت ویزا و مستر کارت، از قرار گرفتن در انجمن فین تک روسیه ممنوع شده است.

در همین حال سخنگوی انجمن فین تک روسیه گفت: روسیه قصد ندارد به شرکت های خارجی مانند ویزا و مستر کارت، اجازه دسترسی به آخرین فناوری مالی خود را در این کشور دهد و این اقدام، مرتبط با مسائل امنیتی است.

فین تک در دسامبر سال ۲۰۱۶ میلادی، توسط بانک مرکزی، اسبربانک، وی تی بی، گازپروم بانک، آلفا بانک و دیگر بانک ها و موسسات مالی مهم روسیه تاسیس شد. هدف اصلی این مرکز، توسعه و اعمال راه حل های جدید فناوری و دیجیتال کردن اقتصاد روسیه است.

همچنین فین تک بر روی روش های توسعه تشخیص از راه دور که شامل فناوری تشخص بیومتریک و نیز اعمال پروژه های بلاک چین آزمایشی و ساخت فضای واحد برای پرداخت های خرده فروشی، در روسیه کار می کند.

ولما اوبایف، رییس شورای پرداخت ملی روسیه گفت: شاید این تصمیم فین تک در ارتباط با حفاظت رمزنگاری و دیگر مسائل امنیتی است. در حال حاضر، روسیه سیستم پرداخت خود با نام «میر» را ارتقاء داده و تمامی کارمندان دولتی و مستمری بگیران روسی موظف به تعویض ویزا کارت، مستر کارت و کارت های بدهی خود به میر کارت ها هستند.

در ماه می فقط ۳ درصد از روس ها میرکارت های بدهی داشتند و بر اساس یک نظر سنجی، ۷۰ درصد مردم روس اعلام کرده بودند که ضرورتی برای تعویض کارت های خود با میرکارت نمی بینند.  

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">