ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خراسانی ها سیم کارت دولتی نمی خواهند!

| دوشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۸۶، ۰۷:۱۲ ب.ظ | ۰ نظر

با وجود گذشت حدود دو ماه از آغاز واگذاری سیمکارتهای اعتباری دولتی در استان خراسان شمالی، بخش زیادی از ثبت‌نام‌کنندگان از دریافت این سیمکارتها در مراکز خدمات پستی و مخابراتی امتناع می‌کنند.

این در حالی است که شرکت مخابرات استان خراسان شمالی پایان مهلت دریافت سیمکارت اعتباری را توسط افراد ثبت‌نام‌شونده ‪ ۳۱‬تیرماه سال جاری اعلام کرده است.

این شرکت به افراد ثبت‌نام‌کننده هشدار داده در صورت عدم دریافت سیمکارت اعتباری دولتی خود تا پایان زمان تعیین شده هزینه ثبت نام آنها عودت داده نمی‌شود.

برخی از افراد ثبت نامی دریافت ‪ ۳۳۰‬هزار ریال هزینه برای واگذاری، بالا بودن نرخ مکالمه این سیمکارتها به نسبت سیمکارتهای اعتباری غیر دولتی و مهلت محدود اعتبار اولیه این سیمکارتها را دلیل اصلی برای عدم مراجعه جهت دریافت آن اعلام کردند.

همچنین بی‌اطلاعی افراد ثبت نامی از زمان واگذاری سیمکارتها نیز دلیل دیگری برای عدم مراجعه اعلام شده است.

"کاربین" متصدی یکی‌از مراکز خدمات پستی بجنورد دلیل عدم مراجعه مردم را ناشی از بی‌اطلاعی این افراد از زمان واگذاری، بالا بودن نرخ مکالمه سیمکارت اعتباری به نسبت سایر سیمکارتها و دریافت ‪ ۳۳۰‬هزار ریال هزینه جهت تحویل سیمکارت را دلیل اصلی عدم مراجعه افراد ثبت نام‌کننده اعلام کرد.

او گفت: هم‌اکنون بالغ بر ‪ ۳۰۰‬سیمکارت اعتباری دولتی در این مرکز برای واگذاری به افراد ثبت نامی وجود دارد.

وی تعداد ثبت نام سیمکارت اعتباری دولتی را در این مرکز خدمات پستی بیش از ‪ ۴۰۰‬سیمکارت اعلام کرد.

مسوول دفتر خدمات پستی "شیدا" بجنورد می‌گوید: نیمی از چهارهزار سیمکارت اعتبار دولتی افراد ثبت‌نامی از حدود یکماه گذشته تاکنون در این مرکز باقی مانده است.

او عدم اطلاع‌رسانی مناسب از زمان واگذاری، دریافت هزینه ‪ ۳۳۰‬هزار ریالی از ثبت نام‌کنندگان هنگام تحویل را دلیل اصلی عدم مراجعه اعلام کرد.

یک منبع مطلع در شرکت پست خراسان شمالی گفت : هم‌اکنون بیش از پنج هزار سیمکارت اعتباری دولتی از ‪ ۱۰‬هزار متقاضی ثبت‌نامی در مراکز خدمات پستی این استان وجود دارد.

وی که خواست نامش ذکر نشود دلیل عدم مراجعه را گران بودن قیمت مکالمه سیمکارت اعتباری دولتی، شایعات پیرامون محدود بودن زمان اعتبار سیمکارت در مقابل پایین بودن نرخ مکالمه سیمکارتهای غیردولتی را دلیل اصلی عدم مراجعه مردم برای دریافت سیمکارت اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان خراسان شمالی گفت: اکنون بیش از ‪ ۴۰‬درصد از سیمکارتهای اعتباری افراد ثبت نامی در مراکز خدمات پستی و مخابراتی استان باقی مانده است.

"حسن اکبری" در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت : بخش زیادی از این سیمکارتها مربوط به افرادی است که برای فروش آزاد در بازار ثبت نام کردند.

او افزود: این افراد سیمکارتهای ثبت نامی خود را مطابق با میزان فروش در بازار تحویل می‌گیرند و هر بار تعدادی را به فروش رسانده برای دریافت بخش دیگری مراجعه می‌کنند.

وی اظهار داشت: به هر حال زمان دریافت سیمکارتهای اعتباری دولتی تا پایان تیرماه سال جاری است و بعد از این مهلت این سیمکارتها باطل و ‪۱۰‬ هزار ریال پرداختی متقاضیان نیز عودت داده نمی‌شود.

در خراسان شمالی ‪ ۱۰‬هزار نفر برای دریافت سیمکارت اعتباری دولتی ثبت‌نام کرده‌اند.

  • ۸۶/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">