ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خریداران سهام مخابرات تایید صلاحیت شدند

| سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۸۸، ۰۲:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس سازمان خصوصی‌سازی، از تایید صلاحیت دو کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و پیشگامان کویر یزد به عنوان متقاضیان خرید سهام مخابرات خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت سازمان خصوصی‌سازی، "غلامرضا حیدری کرد زنگنه" با اشاره به برگزاری جلسه صبح روز گذشته(دوشنبه) کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات، گفت: براساس مصوبه هیات واگذاری مقرر شد تا بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات، در دو مرحله واگذار شود که در مرحله اول توان مالی و فنی خریداران مورد بررسی قرار گرفته و در مرحله دوم متقاضیانی که صلاحیت آنها به تأیید رسیده در بورس به رقابت بپردازند.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: بنابراین جلسه کارگروه راهبری واگذاری سهام شرکت مخابرات با حضور تمام اعضاء کمیته اهلیت این شرکت تشکیل شد و پس از بررسی چند ساعته اهلیت مالی و فنی دو کنسرسیوم متقاضی مورد بررسی واقع و صلاحیت آنها به تصویب رسید و قرار شد کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین و کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد برای خرید بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات در بورس به رقابت بپردازند.

کردزنگنه در خصوص ترکیب سهامداران کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین، افزود: شرکت توسعه اعتماد، شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران و شرکت شهریار مهستان شرکت‌هایی هستند که بدنه اصلی این کنسرسیوم را تشکیل می دهند و هر یک از این شرکت‌ها نیز از شرکت‌های زیرمجموعه مهم و سهامداران جزء تشکیل شده‌اند.

سخنگوی کارگروه راهبری واگذاری سهام مخابرات از 12 شرکت تعاونی و سه شرکت سرمایه ‌گذاری به عنوان بدنه اصلی کنسرسیوم پیشگامان کویر یزد نام برد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: مواردی مانند نام شرکت خریدار، موضوع فعالیت، سرمایه ثبت شده، محل و تاریخ ثبت، آخرین ترازنامه و صورتحساب سود و زیان، ترکیب سهامداران همراه میزان درصد سهام اعضاء هیات مدیره به همراه سوابق خدمتی آنان و میزان سرمایه‌گذاری شرکت در دیگر شرکت‌ها یا پروژه‌ها جهت بررسی اهلیت و صلاحیت مالی و فنی متقاضیان مورد بررسی قرار گرفت.

کردزنگنه تصریح کرد: با اتمام بررسی صلاحیت متقاضیان خرید سهام مخابرات و اعلان سازمان خصوصی‌سازی، واگذاری 22 میلیارد و 936 میلیون سهم در سایت شرکت بورس آگهی خواهد شد که طبق مقررات بورس یک هفته پس از درج آگهی، بلوک 50 درصد بعلاوه یک سهم شرکت مخابرات عرضه خواهد شد که با این حساب خریداران سهام این شرکت در روز چهارشنبه هفته آینده در بورس به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی تاثیر سهام شرکت مخابرات در معاملات و شاخص بورس را مثبت ارزیابی و اظهار امیدواری کرد: این معامله با موفقیت انجام شود.

وی در پایان، آینده شرکت مخابرات را بسیار خوب عنوان کرد و افزود: با انجام این واگذاری شرکت مخابرات به سمت تکنولوژی های جدید و روز دنیا حرکت خواهد کرد و جدا از هر نوع قید و بند قوانین مربوط به شرکت‌های دولتی می‌تواند در یک بازار رقابتی موجب تحولات شگرف برای صنعت مخابرات کشور و نیز خدمت رسانی مفید برای مردم شود.

  • ۸۸/۰۶/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">