ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خسارت قطعی فیبر چگونه محاسبه می‌شود؟

| جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۸۸، ۰۴:۱۹ ب.ظ | ۰ نظر

موضوع حفاظت و صیانت از فیبر نوری و جلوگیری از وارد آمدن خسارت به آن‌ها در بسیاری از کشورها به صورت طرح ملی تعریف و این عنوان موجب شده است اهمیت و حساسیت کار افزایش یابد.

محمدرضا نوبری - مدیر کل مهندسی عملیات شبکه‌ و تعمیرات شرکت ارتباطات زیرساخت - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب و این که از دیگر اقدامات مهمی که در حال انجام است کاهش تعداد قطعی‌ها است و تمهیداتی نیز در این زمینه اندیشیده‌ایم، گفت: مسائل امنیتی و حیاتی در زمان قطعی فیبر نوری مهم‌تر از قیمت ریالی و خسارت مالی است.

او تصریح کرد: برای محاسبه‌ میزان خسارت مدت زمان قطعی ضرب در قیمت قطعی را بر تعداد کانال‌هایی که برروی آن است ضرب کرده و با خسارت‌های فیزیکی قطعی‌ها جمع زده می‌شود.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به شبکه بک بون یا پشتیبان گفت: شبکه بک‌ بون دو طرفه بوده و به عنوان شاهراه اصلی همه شهرها را به هم متصل می‌کند.

نوبری تصریح کرد: ممکن است در استان ارتباطی داشته باشیم که شهری را به شهر یا جایی دیگر وصل کند که این جزء آمار ما نیست اما شبکه یک بک ‌بون در واقع داخل یک لوپ بوده و خط خاصی نیست؛ به این معنی که مسیری که از تهران شروع شده و از چند شهر عبور کرده و آن‌ها را به هم متصل می‌کند در نهایت دوباره به تهران برمی‌گردد و مسیری دو طرفه است که از یک طرف ورودی و از طرفی دیگر خروجی دارد و تمام مراکز را به هم وصل می‌کند.

  • ۸۸/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">