ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خواب زمستانی اپراتور سوم تمام شدنی است؟

| جمعه, ۲۸ فروردين ۱۳۸۸، ۰۳:۲۶ ب.ظ | ۰ نظر

ایران اکنون دو اپراتور بزرگ تلفن همراه دارد که قدمت قدیمی ترین آن یعنی " همراه اول " حدود 15 سال است.اپراتور اول ودوم اکنون حدود 45 میلیون مشترک دارند.

در اوایل سال گذشته پرویز داوودی معاون اول رئیس جمهور، وزارت ارتباطات را مکلف کرد مقدمات حضور دو اپراتور سوم و چهارم را نیز در کشور فراهم کند.

مزایده پرهیاهوی اپراتور سوم در تابستان سال 87 به پایان خط خود رسید و در نهایت اپراتور اتصالات با شریک ایرانی خود یعنی تامین (وابسته به تامین اجتماعی) برنده این نبرد بی رمق شد.

وزیر ارتباطات وعده داده بود بهار سیمکارت اپراتور سوم خواهد آمد.اما بهار آمد و در حال گذشتن است اما خبری از اپراتور سوم نیست.

اگر این اپراتور بیاید ممکن است سیمکارت رایگانی که وزیر ارتباطات سال گذشته احتمال آنرا داده بود هم جامه واقعیت بپوشد.

رقابت در بازار سیمکارت که مانند گذشته دیگر پر رونق نیست،اکنون وارد مرحله تازه ای شده و اپراتور ها سعی در ارائه امکانات جدید با بهای کمتر دارند.

چنانکه اپراتور دوم اکنون با 70 هزار ریال به شما دو سیمکارت می دهد. چرا؟چون باید تا زمانی که فرصت باقیست مشتری جذب کرد.در این شرایط که اپراتور سوم می خواهد با تکیه بر خدمات نسل سوم تلفن همراه چون ویدئو و اینترنت مشتری جذب کند، کاری که همراه اول و ایرانسل چندان در آن موفق نبودند زیرابیشتر مشترکان تلفن همراه کشور تنها خدمت ارزش افزوده تلفن همراه یعنی پیامک را که بسیار دوست دارند.

باید منتظرماند و دید اپراتور سوم در شرایط موجود با چه شیوه ای وارد بازار تلفن همراه کشور خواهد شد و چه خدماتی را با چه کیفیت و قیمتی عرضه خواهد کرد.

ارایه خدمات بیشتر از سوی اپراتور تامین اتصالات با قیمت کمتر و کیفیت بالاتر از خدمات اپراتورهای اول و دوم می تواند به افزایش رقابت در فضای بازار تلفن همراه کشور انجامد.
منبع : موبنا

  • ۸۸/۰۱/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">