ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

خواسته های ایران در دو حوزه "حاکمیت اینترنت" و "علم و فناوری" در قطعنامه "اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه " لحاظ شد.

به گزارش مهر، اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه (CSTD) به منظور پیگیری عملکرد پنج ساله مصوبات اجلاس سران در مورد جامعه اطلاعاتی با حضور مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف، سازمانهای بین المللی و سازمانهای مردم نماد در کشور سوئیس برگزار شد.

بررسی پیشرفتهای صورت گرفته در اجرا و پیگیری دستاوردهای اجلاس سران در مورد جامعه اطلاعاتی در سطح منطقه و جهان و همکاری سطح بالا در ارتباط با سیاست عمومی مربوط به اینترنت از جمله موضوعات مطرح در این اجلاس محسوب می شود.

از دیگر موضوعات مطرح شده در اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه می توان به "جنسیت و علم و فناوری" و موضوعات دارای اولویت در این کمیسیون نظیر پیشرفت و نوآوری در سازو کار مالی موجود و فناوریهای جدید و نوظهور اشاره کرد.

عبدالمجید ریاضی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده ایران در این اجلاس در این باره گفت: باید یک نگرش جامع به سمت جهانی غیرتبعیض آمیز و دسترسی عادلانه به فناوری های اطلاعات، ارتباطات و نیز دانشهای مربوط در سطح عالم پذیرفته و اجرا شود.

وی ادامه داد: به واسطه این موضوع کشورهای در حال توسعه می توانند از استعدادها و ظرفیتهای خود برای حضور فعال در تمام زمینه های جامعه اطلاعاتی استفاده کنند.

ریاضی حاکمیت اینترنت و منابع اساسی آن را از موضوعات مهم دانست و گفت: تاکنون توسعه های مثبتی شامل اقدامات پشتیبانی از کمیته فنی که روی نامهای دامنه سطح بالای کد کشوری به زبانهای مختلف کار می کند از سوی موسسه آیکان صورت گرفته اما نیاز است که یک راه هدفمند و موثرتر در پیش گرفته شود تا فعالیتهای صورت گرفته را نهایی کند.

بر اساس این گزارش "انجمن حاکمیت اینترنت" و "همکاری سطح بالا" از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این اجلاس بود که با تلاشهای صورت گرفته، نظر ایران در موضوع حاکمیت اینترنت و همچنین موضوع علم و فناوری در قطعنامه پایانی این اجلاس لحاظ شد.

همچنین تشریح نقش و جایگاه زنان در توسعه علم و فناوری در ایران و ارائه سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات کشور از دیگر تلاشهای صورت گرفته از سوی هیئت ایرانی در سیزدهمین اجلاس جهانی کمیسیون علم و فناوری برای توسعه محسوب می شود.

  • ۸۹/۰۴/۱۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">