ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

داوری مجلس میان شورای رقابت و رگولاتوری

| سه شنبه, ۱ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۳۶ ب.ظ | ۰ نظر

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح اصلاحی نمایندگان مجلس برای رفع مشکل ایجاد شده میان سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور با شورای رقابت گفت: مجلس در صورت نیاز قانون وظایف این دو نهاد نظارتی را اصلاح خواهد کرد.

"رضا رحمانی" در گفتگو با موبنا اظهار کرد: وظایف شورای رقابت، تصمیم‌گیری در عرصه واگذاری‌ها، شرایط پس از واگذاری‌ها و روابط بین اپراتورها است. این در حالی است که این نوع وظایف نوعی موازی‌کاری با وظایف سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیزمحسوب می شود.

وی افزود :به نظر می رسد مواردی از قانون موجب همپوشانی و تداخل وظایف شورا با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی شده است .

وی با اشاره به اینکه اختلاف نظر مابین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شورای رقابت بر سر قیمت‌گذاری و تعرفه‌های مخابراتی بسیار بالا گرفته است گفت: از همین رو کمیسیون صنایع مجلس تصمیم گرفته است به منظور حل این مشکل جلساتی را با رییس شورای رقابت و رگولاتوری برگزار کند.

این نماینده مجلس یادآور شد :ماحصل این جلسات باید منجر به رفع اختلافات این دو نهاد و یافتن راهکاری برای جلوگیری از تداخل وظایف آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد :اصلاح قوانین باید هرچه سریعتر صورت بگیرد تا اختلاف بین دو نهاد منجر به متضرر شدن مردم نشود.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان کمیسیون صنایع ، پس از شنیدن استدلال‌های طرفین اقدام به تصمیم گیری می کنند، افزود : اگر در تفسیر قوانین موجود اشتباهی رخ نداده باشد، نمایندگان مجلس به دنبال اصلاح قوانین خواهند رفت و در صورتی که مواردی از قانون موجب همپوشانی و تداخل وظایف شورا با سازمان شده باشد طرح اصلاحی برای رفع مشکل موجود تهیه خواهد شد.

گفتنی است اختلاف نظر بین شورای رقابت و سازمان تنظیم مقررات از زمانی رخ داد که شورای رقابت در مورد مسایل شرکت مخابرات اظهارنظر کرد.

  • ۸۹/۰۴/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">