ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درخواست خسارت برای سایت های اشتباه فیلتر شده

| سه شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۸۴، ۱۱:۳۳ ق.ظ | ۰ نظر

یک حقوقدان و وکیل دادگستری اصفهان، گفت: مدیران سایتهایی که به اشتباه فیلتر شده‌اند، می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی درخواست خسارت کنند.
" فرهاد رستم‌شیرازی " روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت:

مدیران سایتهای به اشتباه فیتلر شده می‌توانند با رجوع به مراجع قضایی و با ارائه سند و دلیل مبنی بر وارد شدن ضررهای مالی و معنوی و اثبات رابطه بین خسارت و عامل خسارت ، دعوی خود را مبنی بر درخواست خسارت مطرح کنند.
وی، اظهار داشت: اگر اثبات شود که سایتی بدون دلیل موجه فیلتر شده و در طی زمان مسدود بودن دچار ضرر مالی و معنوی شده است، خسارت وارد شده قابل مطالبه است.
وی با تاکید بر اینکه با گذشت حدود ‪ ۱۰‬سال از ورود فناوری اینترنت به ایران، هنوز قوانین مدونی در این رابطه نداریم، تصریح کرد: برغم نبود این قوانین، افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند با استفاده از مواد مشابه قانونی که در قانون پیش بینی شده است نسبت به اعاده حقوق خود اقدام کنند.
این حقوقدان بیان داشت: در محاکم قضایی باید با بررسی نوع مالکیت سایتهای فیلتر شده ، نوع خسارت نیز مشخص شود.
وی اعلام یک شماره فاکس از طرف وزارت ارتباطات برای دریافت شکایات مربوط به فیلترینگ را تنها یک رفع تکلیف از سوی این وزارتخانه دانست و گفت:

بهتر است، این امر را نیز به تنها مرجع قانونگذار یعنی مجلس شورای اسلامی واگذار کنیم.
رستم شیرازی، با اشاره به اینکه موضوع فیلترینگ در تمام کشورها وجود دارد، افزود: مباحث قانونی مربوط به این موضوع نیز باید مانند سایر موارد توسط مرجع قانونگذار تدوین شود نه اینکه پس از گذشت سالها هنوز بر اساس یک مصوبه در این رابطه اعمال نظر شود.
چندی پیش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که مدیران سایتهای فیلتر شده می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره فاکس ‪ ۸۸۴۲۹۲۶۷‬به دفتر امور اجرایی فناوری اطلاعات این وزارتخانه گزارش کنند.
در زمان حاضر لیست سایتهای فیلتر شده بنا به مصوبه سال ‪ ۸۱‬شورای عالی انقلاب فرهنگی و توسط کمیته سه نفره تعیین مصادیق فیلترینگ تهیه می‌شود.

  • ۸۴/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">