ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

درگیری فیس‌بوک با ترامپ

| دوشنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳ ب.ظ | ۰ نظر

فیس بوک روز گذشته اعلام کرد یک حساب وابسته به آزمایشگاه ارتباطات استراتژیک اس سی ال و همین طور حساب یک شرکت سیاسی تحلیل داده و در نهایت کمبریج آنالیتیکا را به علت نقض سیاست های حریم شخصی تعلیق کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ورج، شرکت ها و موسسات تحقیقاتی یادشده بدون اجازه کاربران اطلاعات شخصی آنها را جمع آوری کرده و مورد سواستفاده قرار داده بودند.

تمامی موسسات یادشده در زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا به نفع ترامپ فعالیت کرده و تلاش می کردند رفتار رای دهی کاربران اینترنت را بررسی و تجزیه و تحلیل کنند. این شرکت ها با بررسی و تحلیل گسترده رفتار کاربران فیس بوک تلاش داشتند تا ذهن آنها را بر علیه هیلاری کلینتون تحریک کنند.

فیس بوک از افشای جزئیات مربوط به سواستفاده این موسسات از اطلاعات شخصی و خصوصی کاربران خودداری کرده، اما می گوید آنها به شیوه ای نادرست به اطلاعات خصوصی کاربران دسترسی یافتند و از این طریق برای بررسی رفتارها و عادات رای دهندگان بر رقیب خود برتری پیدا کردند.

بر اساس اطلاعات موجود جمع آوری این اطلاعات توسط شرکت های یادشده از سال 2015 و با طراحی یک برنامه تلفن همراه به نام thisisyourdigitallife توسط الکساندر کوگان استاد دانشگاه کمبریج آغاز شده است. هدف از طراحی این برنامه پیش بینی جنبه های مختلف شخصیتی رای دهندگان بوده است.

حدود 270 هزار نفر از کاربران علاقمند این برنامه را بارگذاری کرده وبا حساب کاربری فیس بوک خود وارد آن شدند و از این طریق کوگان به اطلاعات شخصی این افراد و تمامی رفتارهای آنها دسترسی یافت. کوگان سپس بدون اجازه این اطلاعات را در اختیار آزمایشگاه اس سی ال و مردی به نام کریستوفر ویلی از یک شرکت تحلیل داده دیگر به نام Eunoia Technologies قرار داد.

فیس بوک بعد از یک سال از این تخلف آگاه شد و برنامه یادشده را پاک کرد. مدیران فیس بوک سپس از کوگان خواستند تا تمامی اطلاعات جمع آوری شده خصوصی کاربران را نابود کند. شرکت های متخلف هنوز در این زمینه اظهارنظری نکرده اند.

  • ۹۶/۱۲/۲۸

فیس‌بوک

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">