ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دریافت الکترونیکی شکایت مصرف کنندگان اینترنت

| سه شنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۰۲:۲۱ ب.ظ | ۱ نظر

طبق یک اصل هرقدر در شبکه شفافیت بیش‌تر باشد، مشکلات بیش‌تر مشخص می‌شوند، پس راحت‌تر می‌توان آن‌ها را حل کرد. سرعت‌سنجی اینترنت یکی از راه‌های شفاف‌سازی بهره‌مندی از بستر حضور در فضای مجازی و ارتباطات داخلی و بین‌المللی برای پیشبرد امور در تمام زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

محمدرضا توکلی - کارشناس معاونت توسعه و مدیریت شرکت فن‌آوری اطلاعات ایران - در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این مطلب هدف از ایجاد امکان سرعت‌سنجی اینترنت برای کاربران خانگی را فرهنگ‌سازی این موضوع دانست که می‌توان چنین کاری انجام داد و گفت: این عمل کاربرد بسیاری دارد از جمله این که شبهه ایجاد شده برای کاربر مبنی بر کم‌فروشی ISPها را از بین می‌برد.

وی ادامه داد: در صورتی که کم‌فروشی از طریق سرعت‌سنجی اینترنت برای کاربران ثابت شود، کاربر یک هیت (اشاره) به ISP ارسال می‌کند و آن را از این که از کم‌فروشی اطلاع دارد، باخبر می‌سازد و یک رونوشت الکترونیکی هم برای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارسال می‌کند که به‌عنوان تقاضا برای رفع یک مشکل است که این عمل تیکتینگ نامیده می‌شود؛ با توجه به تیکتی که ایجاد می‌شود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مورد را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا در سایت شرکت فن‌آوری اطلاعات به آدرس www.itc.ir بخشی با عنوان سنجش سرعت اینترنت وجود دارد که کاربران می‌توانند با کلیک برروی آن سرعت اینترنت خود را در حال استفاده، به صورت وب‌بیس اندازه‌گیری کنند.

  • ۸۹/۰۲/۱۴

نظرات  (۱)

این سنجش به درد خودشون می خوره ما اینترنت با سرعت بالا ، مثل کشورهای دیگه میخوایم، نه اینکه بیایم سرعت پایین خومون رو محک بزنیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">