ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

در بازار IT اثری از تحریم ها نیست

| دوشنبه, ۲۸ تیر ۱۳۸۹، ۰۳:۱۷ ب.ظ | ۰ نظر

در شرایطی که آمریکا سعی بر تشدید برخی تحریم ها علیه کشور دارد، شرکت‌های مطرح خارجی سعی در حفظ بازار ایران دارند تا جائی‌که بسیاری از این شرکت‌ها با کاهش بیش از 20 درصدی قیمت کالاهای خود سعی دارند سهم بیشتری از بازار این را نصیب خود کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کارشناسان معتقدند: در شرایطی که دامنه تحریم‌ها بعضاً افزایش می‌یابد کاهش قیمت از سوی یک شرکت خارجی برای دریافت سهم بیشتری از بازار ایران نقطه قوتی برای کشور محسوب می شود.

کاهش قیمت ها بیشتر در بازار دوربین نمود یافته است. چرا که با آغاز فصل تابستان و شروع سفرهای تابستانی فروش دوربین در بازار ایران بیش از سایر فصل ها رونق می یابد و در این میان هر یک از شرکت های خارجی حاضر در بازار دوربین سعی دارند تا با کاهشی چشمگیر سهم بیشتری از بازارفروش دوربین ایران را به خود اختصاص دهند.

در این بین شاید بتوان به کاهش 21 درصدی قیمت دوربین های کاسیو اشاره کرد.که البته در برخی از دوربین های این شرکت شاهد 31 درصد کاهش قیمت نیز هستیم. دوربین های عکاسی شرکت های دیگری چون سونی و کانن نیز با کاهشی بیش از 15 درصد مواجه بوده اند. به عنوان مثال در حال حاضر قیمت دوربین مدل H15 کاسیو با امکاناتی چون رزولوشن 14.1 مگا پیکسل، لنز سوپر واید 24 میلی متر، صفحه نمایشگر عریض 3 اینچی با وضوح بالا، زوم دیجیتال 4 برابر،42 پیش فرض خودکار عکاسی،سیستم ضد لرزش،قابلیت فیلمبرداری با سیستم HD وعمر باتری 1000 عکس با هر بار شارژاز 549 هزار تومان به 375 هزار تومان تغییر پیدا کرده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان تاکید دارند: منافع بسیاری از شرکت های خارجی به بازار ایران گره خورده است و تحریم ها نیز نمی تواند چشم مسئولان این شرکت ها را برروی منافعشان در ایران ببندد.

در این شرایط رقابت تنگاتنگی بین شرکت های خارجی در بازار دوربین ایران شکل گرفته است که البته تنها برخی از این شرکت‌ها به صورت رسمی و با نمایندگی مشخص در کشور مشغول به فعالیتند.

برخی از دوربین های خارجی که در حال حاضر از جمله مارک های مطرح و پرفروش بازار محسوب می شوند دارای نمایندگی رسمی در ایران نیستند و در این میان روز به روز بازار قاچاق دوربین بدون پشتوانه قوی چون ضمانت کالا داغ تر می شود.

دراین بین شاید بتوان به عدم نظارت کافی در بازار دوربین ایران به عنوان یکی از اساسی ترین مشکلات موجود در این بخش یاد کرد.چرا که در حال حاضر نظارت دقیقی بر بازار دوربین صورت نمی گیرد.

  • ۸۹/۰۴/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">