ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

تأسیسات زیربنایی دکل مخابراتی شهرستان سلسله که یکی از مصوبات سفر وزیر ارتباطات به این شهرستان بود به دلیل عدم جانمایی مناسب توسط اداره راهداری این شهرستان تخریب شد.

دستاورد سفر وزیر ارتباطات به شهرستان سلسله بهره‌مندی 234 روستای این شهرستان از اینترنت پرسرعت بود که اداره مخابرات شهرستان سلسله نیز برای اجرایی کردن مصوبات سفر وزیر اقدام به تأسیس یک دکل مخابراتی در جاده منتهی به روستای اکبرآباد این شهرستان کرد، دکلی که بنا بر اظهارات کارشناسان بیش از 20 روستای واقع در حوزه خود را تحت پوشش اینترنت همراه اول قرار می‌داد.

چند روز پیش خبری مبنی بر تخریب تأسیسات زیر بنایی این دکل از سوی اداره راهداری شهرستان سلسله در فضای مجازی دست‌به‌دست شد و به دنبال این خبر برخی از اهالی این روستاها با مراجعه به فرمانداری شهرستان مراتب نارضایتی خود را از این اقدام اداره راهداری به فرماندار شهرستان اعلام کردند.

محسن ملکی رئیس راهداری سلسله در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراین‌ رابطه اظهار داشت: اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متولی نگهداری کلیه راه‌های موجود در کشور است.

 

ممنوع بودن هرگونه تأسیسات و ساخت‌وساز درحریم راه‌ها

وی با اشاره به قانون ایمنی راه و راه‌آهن مصوب سال 1349 و بیان اختیارات این اداره افزود: تبصره یک ماده 6 و ماده 17 قانون مذکور به‌طور صریح اشاره داشته است که هرگونه عملیاتی که سبب خرابی جاده شود و نیز ایجاد هرگونه تأسیسات، ساخت‌وساز، درختکاری، زراعت یا اقدام به حفاری در حریم راه‌ها را بدون اجازه وزارت راه و شهرسازی ممنوع است.

رئیس راهداری شهرستان سلسله عنوان کرد: در صورت عدم توجه به مفاد این قانون، با حضور نماینده دادسرا ضمن تنظیم صورت‌جلسه باید نسبت به قلع و آثار تجاوزات اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: ماده 17 همین قانون نیز ایجاد هرگونه ساختمان، دیوارکشی و تأسیسات را به شعاع یک‌صد متر از انتهای حریم راه‌ها بدون کسب مجوز از اداره راه ممنوع اعلام کرده و اداره راه و شهرسازی را مکلف به  برخورد با متخلفان برابر تبصره یک ماده 6 قانون ایمنی راه و راه‌آهن کرده است.

ملکی بابیان اینکه حریم جاده‌های روستایی 12 و نیم متر از آکس جاده به طرفین است، تأکید کرد: هرگونه ساخت‌وساز تا فاصله یک‌صد و 12 و نیم متر از آکس جاده به طرفین نیز بدون کسب مجوز از اداره راهداری نیز ممنوع است.

قانونی بودن تخریب دکل مخابراتی سلسله

وی بابیان اینکه تأسیسات زیربنایی این دکل در فاصله 5 متری آکس جاده احداث‌شده بود، گفت: اداره راهداری سلسله نیز برحسب وظیفه قانونی خود و پس از هماهنگی با دادستان شهرستان و در حضور مأموران انتظامی اقدام به تخریب ساخت‌وسازهای مذکور کرده است و تخریب این تأسیسات کاملاً قانونی بوده است.

رئیس راهداری شهرستان سلسله بابیان اینکه همه در برابر قانون یکسان هستند، تصریح کرد: اگر ضرری در این میان نیز متوجه بیت‌المال شده است متأسفانه به علت اقدامات خودسرانه و خلاف قانون متولیان ساخت‌وسازهای مذکور بوده است.

وی اظهارداشت: بی‌شک اگر مراحل قانونی ساخت تأسیسات انجام‌شده بود هرگز اقدام به تخریب آن‌ها نمی‌شد.

گرچه این نارضایتی اهالی با حضور مسئولان ادارات مربوطه در فرمانداری و با وساطت و میانجیگری و توجیه فرماندار شهرستان سلسله منجر به صلح و سازش شد اما بهتر آن است که کارشناسان مربوطه پیش از جانمایی چنین پروژه‌هایی با کسب تکلیف از ادارات مربوطه و مطالعه قوانین موجود اقدام به ساخت‌وساز نمایند تا از تحمیل هزینه‌های گزاف بر بیت‌المال جلوگیری شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">