ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دسترسی به نرم‌افزار قوانین IT با امکان جستجو

| يكشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۸۸، ۰۶:۳۰ ب.ظ | ۰ نظر

دسترسی به نسخه الکترونیک و همچنین نرم‌افزار کتاب" فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی" با امکان جستجو در آن که شامل مجموعه قوانین و مقررات بازنگری شده فناوری اطلاعات و ارتباطات است، در سایت دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی با آدرس www.scict.ir فراهم شد.

به گزارش واحد ارتباطات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، گسترش آگاهی و دسترسی فعالان اقتصادی، مدیران، دستگاههای اجرایی و کارشناسان فناوری اطلاعات و ارتباطات به مجموعه منسجمی از قوانین، مقررات و ضوابط ناظر بر حیطه فعالیت آنها زمینه‌ساز کاهش خطاهای تصمیم‌گیری و هزینه‌های مبادله در فعالیتهای اقتصادی است.

در این راستا با توجه به جدید بودن مباحث و تنوع قوانین و مقررات مرتبط، در پایان برنامه چهارم توسعه و ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری و تصویب قانون اجرای آن و آغاز برنامه پنجم توسعه این نیاز احساس شد که مجموعه‌ای مشتمل بر قوانین، مصوبات و آیین‌نامه‌های اجرایی مرتبط با توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات با آخرین تغییرات، تنقیح و تدوین شود.

درگذشته نیز در این راه گامهایی برداشته شده است که نیازمند استمرار و روزآمدسازی است. از جمله این اقدامات می‌توان به انتشار کتاب مجموعه قوانین و مقررات فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران در دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی در سال 1383 اشاره کرد. اما از آن زمان تاکنون نقاط عطف مهمی در فضای قوانین و مقررات کشورمان رخ داده که مهمترین آنها ابلاغ سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری - مدّ ظله‌ العالی- و تصویب قانون اجرای آن است.

از این رو دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، در آستانه آغاز برنامه پنجم توسعه (1393-1389) و دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، بر آن شد تا نسبت به تهیه دسته جدید و بازنگری‌ شده‌ای از مجموعه قوانین و مقررات مورد نیاز گروه مخاطب فوق اقدام کند.

بر این اساس کتاب فناوری اطلاعات و ارتباطات در نظم نوین قانونی در هفت بخش شامل 1-سیاست‌های کلی و ابلاغیه‌های مقام معظم رهبری پیرامون برنامه پنجم توسعه و اصل 44 قانون اساسی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، 2- قوانین و مقررات فناوری اطلاعات، 3- قوانین و مقررات ارتباطات، 4- قوانین و مقررات ناظر بر ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، 5- قوانین و مقررات مرتبط با فناوری اطلاعات و ارتباطات، 6- برنامه چهارم و قوانین مالیه و بودجه مرتبط با فنّاوری اطّلاعات و ارتباطات و 7 -قانون سیاستهای اصل 44 قانون اساسی و آیین نامه های مربوطه است.

از ویژگیهای این کتاب تدوین و دسته بندی و تنقیح حقوقی قوانین و مقررات است. گفتنی است نرم‌افزار این کتاب که امکان دانلود و نصب آن در سایت شورای عالی اطلاع‌رسانی برای همگان فراهم شده است، دارای قابلیتهای متنوع و جستجوی پیشرفته است.

  • ۸۸/۱۱/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">