ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری عامل شنود تلفن تهرانی‌ها

| شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۴۵ ب.ظ | ۰ نظر

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا از دستگیری عامل شنود و سوء استفاده از خطوط تلفن تهرانیها خبر داد.

سرهنگ تورج کاظمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با ارسال پرونده ای مبنی بر شکایت شرکت زیرساخت علیه شخص یا اشخاص ناشناس در مورد انجام ترمینیشن (قاچاق صوت) ماموران تحقیقات خود را آغاز کردند. با انجام بررسیهای تخصصی و فنی کارشناسان و ردیابی خطوط تلفن، آدرس مزبور شناسایی و با بررسی مشخص شد متهم با جاسازی pc و دستگاه تنور و سایر تجهیزات ترمینیشن بین کابلهای تلفن اقدام به سرقت صوت می کرد.

وی ادامه داد: ماموران و کارشناسان، متهم را شناسایی و دستگیر کردند و در بازجویی از وی مشخص شد که با استفاده از چندین خط تلفن اقدام به ایجاد سایت غیرمجاز و قاچاق ترافیک وارده بین المللی کرده است.

معاون مبارزه با جرایم پلیس فتا گفت: اینگونه اعمال علاوه بر به خطر انداختن امنیت شبکه های مخابراتی برای هموطنانی که از این امکانات غیرمجاز بهره می برند، خطرات امنیتی نیز در پی خواهد داشت و تمامی تماسهای آنها از طریق افراد دیگری پیگیری و حتی شنود می شود. شهروندان باید برای ارتباطات خود حتما از امکانات سایتها و شرکتهای مجاز و معرفی شده از طریق شرکت مخابرات ایران استفاده کنند.

وی افزود: سوء استفاده از امکانات مخابراتی و دولتی و به خطر انداختن امنیت مخابراتی از طریق قاچاق صوت جرم تلقی شده و پلیس در صورت مواجهه با چنین اعمالی با عاملان این جرم برخورد قانونی و قاطع خواهد داشت.

  • ۹۰/۱۱/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">