ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری کلاهبرداران اینترنتی اخذ اقامت

| يكشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۰، ۰۲:۳۹ ب.ظ | ۰ نظر

دو مرد کلاهبردار که با جعل مدارک اقامت کشورهای خارجی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند با تلاش ماموران فتا دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، با شکایت فردی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی در قالب اخذ اقامت ﻤﺄموران پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند. مرد مالباخته در شکایتش به ماموران گفت: برای مهاجرت به خارج از کشور در شبکه اینترنت جستجو می کردم که با شخصی که اعلام کرده بود می‌تواند اقامت کشور انگلستان را بگیرد آشنا شدم. این فرد با فریب و ادعاهای واهی مبلغ یکصد و سی میلیون ریال از طریق واریز به حساب دریافت و از طریق ایمیل مدارکم را گرفت. وقتی با مدارکی که پسر جوان در اختیارم گذاشت به انگلستان رفتم در فرودگاه دستگیر و متوجه شدم مدارک اقامتم جعلی است.

با اعلام این شکایت کارشناسان پلیس فتا طی تحقیقات فنی و تخصصی و رصد فضای مجازی متهم را شناسایی و دستگیر کردند. متهم در بازجویی ها اعتراف کرد که به همراه یکی از اقوام خود اقدام به چنین کاری کرده است که طی اقدامات بعدی متهم دوم نیز دستگیر و به جرمش اعتراف کرد.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در این خصوص به هموطنان هشدار داد: به منظور سفر یا درخواست اقامت کشورهای دیگر حتماً از طریق دفاتر تایید شده و سفارتخانه‌ها اقدام کنند. همچنین از طریق شرکتها و نفراتی که در اینترنت مدعی دادن اقامت آسان یا اخذ ویزا را دارند، اقدام نکرده تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

  • ۹۰/۱۱/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">