ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دستگیری "گرداننده ۱۱۰ کانال و گروه مستهجن"

| سه شنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۱۳ ق.ظ | ۰ نظر

مسئول پلیس فتا استان گلستان از دستگیری فردی خبر داد که قصد اخاذی از خانم‌های جوان در فضای مجازی را داشت و مدیر ۱۱۰کانال و گروه مستهجن بود‌.
به گزارش پلیس فتا، سروان وحید صاحبکاران اظهار داشت: اخیرا 2 فقره مرجوعه قضایی به این یگان واصل شد که 2 نفر خانم گرگانی، مدعی دسترسی غیرمجاز به اکانت‌شان در یکی از شبکه‌های اجتماعی بوده و عنوان داشتند، عکس‌های شخصی خود و دوستانشان در اختیار فردی قرار گرفته که با تهدید، قصد اخاذی از آنها را دارد‌.
وی افزود: شاکیان اظهار داشتند، با توجه به عدم تمکین به خواسته آن فرد‌، وی شماره تلفن‌ها و تصاویر آنها را با انتساب ‌صفت‌ها و عناوین ناروا در کانال‌ها و گروه‌هایی با محتوای مستهجن و مبتذل که توسط خودش مدیریت می‌شد منتشر کرده و سبب هتک حیثیت آنها شده است.
مسئول پلیس فتا استان گلستان با اشاره به اینکه پرونده ‌به فوریت در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، ادامه‌ داد: پس از انجام تحقیقات لازمه و اقدمات‌ فنی‌ و پلیسی ‌نهایتا متهم‌ شناسایی که با توجه به حضور وی در استان خراسان رضوی پس از هماهنگی با مرجع قضایی، اکیپی از مامورین مجرب این پلیس با اخذ نیابت قضایی به آن استان عزیمت و با همکاری کارشناسان پلیس فتا مشهد‌، متهم دستگیر و  گوشی تلفن همراهی که از طریق آن مبادرت به انجام اعمال بزه کارانه می‌کرد توقیف شد.
سروان صاحبکاران افزود: در تحقیقات صورت گرفته متهم با اعتراف به اعمال مجرمانه خود اظهار داشت که به پروفایل شکات به صورت غیرمجاز دسترسی پیدا کرده و تصاویر و اطلاعات شخصی آنها را دریافت و اقدام به تهدید آنها کرده و نهایتا در کانال‌های غیراخلاقی منتشر نموده است.
مسئول پلیس فتای استان گلستان در ادامه تصریح کرد: با تکمیل تحقیقات در پلیس فتا گلستان محرز شد که تعداد 110 گروه و کانال‌ که در زمینه انتشار تصاویر‌، کلیپ و مطالب مستهجن و مبتذل فعالیت می‌کند‌، با چندین هزار نفر عضو که اکثر آنها ناخواسته و بدون اخذ ‌اجازه به این گروه‌ها و کانال‌ها اضافه شده‌‌اند توسط متهم مذکور راه‌اندازی و مدیریت می‌شد.

  • ۹۶/۰۸/۳۰

پلیس فتا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">