ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دلایل توقف نماد مخابرات تشریح شد

| دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۱۵ ب.ظ | ۰ نظر

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، مطرح نشدن برداشت سود توسط دولت و واگذاری سهام شرکت مخابرات به بخش خصوصی را برای رفع توقف نماد این شرکت در بورس ضروری دانست.

"علی صالح آبادی" در حاشیه برگزاری دوره بازار سرمایه اسلامی در این خصوص، افزود: براساس قانون بودجه 40 درصد سود شرکت مخابرات به دولت تعلق دارد و به همین دلیل باید به نسبت دیگر سهامداران، از سود سالیانه مخابرات منتفع شود.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با توقف نماد شرکت مخابرات، ادامه داد: این موضوع باید تفسیر تا با دریافت مصوبه مجمع سالیانه مخابرات نماد آن بازگشایی شود اما هنوز مصوبه‌ای در این رابطه دریافت نشده است.

صالح آبادی با بیان اینکه چنانچه دو پیشنهاد بالا در مورد شرکت مخابرات رخ دهد چنین مشکلاتی دیگر بروز نخواهد کرد، اظهار داشت: اول اینکه درقانون بودجه نباید بحث برداشت سود از شرکت مخابرات توسط دولت مطرح شود که این موضوع به معاونت راهبردی و نظارت ریاست جمهوری اعلام شده است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سهام شرکت مخابرات باید به بخش خصوصی واگذار شود تا از شمول دولتی بودن خارج شود.

عضو شورای عالی بورس بابیان اینکه مشکلاتی در اطلاع رسانی شرکت‌های بزرگی مانند مخابرات وجود دارد، گفت: با توجه به برخورداری شرکت مخابرات از 31 شرکت تابعه، از این شرکت نمی‌توان انتظار داشت که یک شبه اطلاع رسانی آن متحول شود.

وی با بیان آنکه، شرکت‌های بورسی باید اطلاعات شفاف ارایه دهند، گفت : سازمان و شرکت بورس واوراق بهادار در این زمینه نهایت سعی خود را انجام داده و می دهند.

صالح آبادی تصریح کرد: موضوع اطلاع رسانی و بازگشایی نماد مخابرات فقط مربوط به سازمان و شرکت بورس نیست و در این خصوص باید دیگر ارگان‌ها مانند سازمان حسابرسی به بازگشایی نماد مخابرات کمک کنند.

وی در پایان گفت: بازگشایی نماد مخابرات مربوط به شرکت بورس است اما موضوع اطلاع رسانی آن و بررسی اطلاعات به عهده سازمان بورس و اوراق بهادار است.

  • ۸۷/۱۰/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">