ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دوره مجازی دفاع سایبری برگزار می شود

| شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۱:۱۰ ب.ظ | ۰ نظر

رییس مرکز پدافند سایبری از تشکیل دوره های مجازی به منظور آموزش مفاهیم دفاع سایبری با همکاری وزارتخانه های مختلف خبر داد.

دکتر 'سعید رحیمی' روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: امروزه امنیت در فضای سایبر یکی از دغدغه های اصلی بیشتر مدیران در نهادهای حساس را تشکیل می دهد و این در حالی است که برخی کارمندان حتی با مفاهیم امنیت عمومی در حوزه سایبر آشنا نیستند از این رو دوره های آموزشی دفاع سایبری برای تمامی نهادهای اجرایی کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به وجود تعابیر مختلف در حوزه امنیت، افتا(اسناد فضای تولید و تبادل اطلاعات) و دفاع سایبری افزود: یک پارچه سازی نهادهای مختلف درگیر با دفاع سایبری از جمله وظایف این سازمان محسوب می شود.

رییس مرکز پدافند سایبری خاطرنشان کرد: دفاع سایبری یکی از وظایفی است که تمامی دستگاه ها و هر سازمانی باید آن را انجام دهد و مطالعات تطبیقی روی بیشتر کشورها حاکی از آن است که حوزه سایبریکی از ارکان مهم دفاع به شمار می رود.

رحیمی اولین حوزه دفاع سایبری را رایانه های شخصی دانست و گفت: هر فرد دارای یک رایانه شخصی است و اطلاعات فردی، اجتماعی، سایبری و بانکی و دیگر موارد را در آن ذخیره می کند که موظف به حفاظت از آنها است و به نوعی حوزه شخصی محسوب می شود.

وی افزود: حوزه اجتماعی و محیط کسب و کار اجتماعی دومین حوزه دفاع سایبری و سومین رده دفاع شامل رده زیرساخت های حیاتی کشور است که از آن جمله می توان به حوزه انرژی، غذا و آب و ارتباطات اشاره کرد، این حوزه ها می بایست درهر شرایطی حفاظت شوند.

وی گفت: سطح بالاتر تهدیدات در حوزه سایبری ، تهدیدات ملی و تهدیدات امنیتی و حوزه ملی و امنیتی کشوررا شامل می شود.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود از تدوین اسناد بالادستی و راهبردی در حوزه دفاع سایبری و امنیت خبر داد و اظهار داشت: این سند نقش تمامی دستگاه های اجرایی کشور را در بحث امنیت سایبر به طور شفاف مشخص می کند و از همه نهادها برای ایجاد امنیت حوزه سایبر استفاده خواهد کرد.

رییس سازمان پدافند سایبری اظهار داشت: براساس این سند نقش وزارتخانه و ساختار ارتباطی دیده شده است که پس از نهایی شدن و تصویب در مراجع مرتبط ابلاغ خواهد شد.

  • ۹۱/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">