ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

ITanalyze

تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران :: Iran IT analysis and news

  عبارت مورد جستجو
تحلیل وضعیت فناوری اطلاعات در ایران

دولت الکترونیکی اصفهان در فراموشی

| سه شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۸۶، ۰۵:۴۲ ب.ظ | ۰ نظر

بیژن اولیاء با انتقاد از عدم توجه هیئت دولت به حوزه فناوری اطلاعات در سفر اخیر رئیس جمهور به استان اصفهان عنوان کرد علی رغم برنامه ریزی و مطالعاتی که با همکاری مشاورین فناوری اطلاعات استاندار اصفهان از یکسال قبل صورت پذیرفته بود متاسفانه در این سفر نه تنها هیچ مصوبه ای در خصوص فناوری اطلاعات و توسعه کاربرد آن در دستور کار هئیت دولت قرار نگرفت بلکه به نظر می آید که ارائه خدمات دولت الکترونیک در استان اصفهان به دست فراموشی سپرده شده است.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با اشاره به تدوین فهرستی از پروژه های زیربنایی و پروژه های اجرایی زود بازده فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اصفهان افزود از مدت ها قبل از سفر هیئت دولت به استان اصفهان در رایزنی هایی که سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان با استانداری اصفهان به عمل آورده بود، مقرر بود با همکاری بخش خصوصی فهرستی از نیازهای اساسی استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تهیه و در این سفر مورد بررسی قرار گیرد که ظاهرا به دلیل اینکه قبل از سفر هیئت دولت با استان اصفهان، مسئولین استان کرمان را به عنوان پایلوت اجرای پروژه دولت الکترونیک عنوان کردند و عملا توانمندیها و پتانسیل های فنی و کارشناسی موجود در استان اصفهان نادیده گرفته شد.

وی با اشاره به مصوبه هیات دولت مبنی بر عملیاتی شدن طرح پرداخت های الکترونیک درسال جاری با تاکید ویژه از سوی رئیس جمهور در استان کرمان افزود مسلما توسعه و اجرایی نمودن دولت الکترونیک در کشور به زمان نیاز دارد و در این راستا لازم است مسئولین قبل از هر تصمیمی در خصوص شرایط اقلیمی، صنعتی، اقتصادی و توان فنی حوزه های مختلف مرتبط با موضوع مطالعات لازم را به عمل آورند.

اولیاء در خصوص پروژه های زیربنایی که برای استان اصفهان تعریف شده بود گفت : منظور از پروژه های زیربنایی، پروژه های میان مدت و یا بلند مدت است که با رویکرد حل مسائل و نیازهای ریشه ای صنعت IT و با هدف ایجاد رونق و افزایش مزایای آن در استان اجرا می گردند. وی تدوین نظام راهبری فناوری اطلاعات در استان، تدوین زیرساخت شبکه علمی استان، طراحی روابط منطقی بین مراکز داده استانی و بررسی و ارائه الگوی مناسب برای برجهای IT را از مهمترین این پروژه ها عنوان کرد.

مهندس اولیاء پروژه های اجرایی زود بازده را نیز پروژه هایی عنوان کرد که بر اساس نیاز فوری استان و با حمایت دولت قابل انجام می باشند. وی افزود این پروژه ها در مدت زمان کوتاهی اثرات ملموسی را در توسعه کاربری فناوری اطلاعات در استان ایجاد خواهند نمود. اجرای طرح استقرار امنیت داده در دستگاه های دولتی، اجرای شبکه بی سیم در سطح شهر برای دسترسی آسان به اینترنت، ایجاد پایانه های اطلاع رسانی مبتنی بر وب ونمونه ای از این پروژه ها می باشند. وی در خاتمه ضمن تاکید بر وجود توان فنی و تخصصی بالا در استان اصفهان در حوزه فناوری اطلاعات خواستار توجه بیشتر مسئولین دولتی به مسائل و مشکلات بخش خصوصی در اجرای طرح های توسعهIT در این استان شد

  • ۸۶/۰۴/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">